در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

وزیر ارشاد: برنامه ما، تبلیغ و ترویج و گسترش سرود است

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره راه‌اندازی دفتر سرود در وزارتخانه مطبوعش توضیحاتی ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر ارشاد: برنامه ما، تبلیغ و ترویج و گسترش سرود است

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره راه‌اندازی دفتر سرود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: «سرود یکی از کارهای فاخر در مجموعه موسیقایی به حساب می‌آید و تلقی من همیشه این بوده که سرود متعلق به مردم ایران و هنری اصیل است به ویژه در تحولات و پیروزی مردم ایران و جنگ تحمیلی یکی از ابزارهای مهم و قوی برای تهییج و حضور در بخش‌های مختلف بوده است. به همین دلیل در مجموعه‌های مختلف مورد توجه قرار گرفته است که وارد میدان شده‌اند و ما نیز امسال در جشنواره موسیقی فجر نیز بخشی ویژه را اختصاص دادیم.»

وی تاکید کرد: «برنامه ما در معاونت هنری وزارتخانه، تبلیغ و ترویج و گسترش سرود است.»

اسماعیلی در ادامه درباره تفاهم نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: «مدتی بود که متن این تفاهم نامه توسط آقای سالاری و همکاران‌مان در معاونت هنری آماده شده بود که مسئولان وزارت آموزش و پرورش نیز در این راستا همکاری خوبی داشتند و ما نیز تفاهم نامه جامعی با این وزارتخانه منعقد کردیم. بر اساس این تفاهم نامه که عنوانش «هر دانش آموز یک هنر» است، این مهم را عملیاتی و اجرایی خواهیم کرد که بر این اساس، دانش‌آموزان علاوه بر اموزش‌های رسمی که دارند هر کدام حداقل آراسته باشند به یک هنر؛ چراکه هنر نزد ایرانیان است و بس. من از آقای دکتر نوری وزیر آموزش و پرورش تشکر می‌کنم که همت کردند و در این کار با ما همکاری کردند.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره برنامه‌های ارشاد در ماه مبارک رمضان گفت: «ما در ماه رمضان که امسال با نوروز مقارن است، نمایشگاه جامع قرآن را خواهیم داشت که 50 درصد نیز گسترش یافته است. در این نمایشگاه همچنین انواع فعالیت‌های هنری را پیش بینی کردیم که در معرض دید علاقمندان خواهیم گذاشت. تلاش کردیم در استان‌ها نیز همزمان با تهران، نمایشگاه استانی قرآن را برگزار کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار