پژوهشگرحوزه مطالعات راهبردی تمدن نوین اسلامی در آموزش وپرورش ناحیه دو شهرری تاکید کرد:

ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری از وظایف اصلی دستگاه‌ها در جوانی جمعیت است

شهرری دو(پانا) - نویسنده و پژوهشگرحوزه مطالعات راهبردی تمدن نوین اسلامی، ترغیب جوانان به ازدواج و  فرزندآوری را از وظایف اصلی همه دستگاه‌ها درحوزه توسعه و جوانی جمعیت دانست.

لینک کوتاه کپی شد
ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری از وظایف اصلی دستگاه‌ها در جوانی جمعیت است

صالح قاسمی نویسنده و پژوهشگر تحولات جمعیت ایران و جهان در جلسه ای که به همت کارشناس امور بانوان و با حضور اولیای دانش آموزان مقاطع مختلف در آموزش وپرورش ناحیه دوشهرری برگزارشد گفت: وزارت بهداشت همانگونه که در کنترل جمعیت نقش موثری داشته، باید به همان میزان درتحقق سیاست‌های جدید جمعیتی، موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تلاش در جهت فرزندآوری و افزایش جمعیت را به عنوان یک فریضه مطرح کرده، فرهنگ‌سازی در بحث فرزندآوری و فرزندپروری را مهم ارزیابی کرد و افزود: درست است که مشکلات اقتصادی مانع بزرگی در راه فرزندآوری است، اما اگر در زمینه مشکلات پیری جمعیت صحبت شود مردم با معایب آن آشنا شده و فرهنگ سازی صورت می گیرد.

پژوهشگر تحولات جمعیت ایران و جهان با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اهمیت اجرای دقیق و همه جانبه این قانون، توسط دستگاه های مسئول، گفت: همه دستگاه ها و سازمان ها باید به اجرای هر چه بهتر و مطلوب تر قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت یاری رسانند.

قاسمی در ادامه به ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری که یکی از وظایف اصلی دستگاه‌های مختلف در حوزه توسعه جمعیتی است اشاره کرد و‌ گفت: متاسفانه میانگین سن جمعیت کشور وارد میانسالی شده و ضرورت دارد تا در حوزه جوانان اقدامات لازم برای ترغیب به تشکیل خانواده و فرزندآوری صورت بگیرد.

در پایان اعضای جلسه، ضمن هم‌اندیشی، به ارائه راهکارها و پیشنهاداتی در خصوص جوانی جمعیت پرداختند و نظرات خود را مطرح نمودند.

خبرنگار دانش‌آموز: مائده رحمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار