یک کارشناس قرآن اهل خلیل آباد:

اساس سند تحول بنیادین آشنایی با سیره اهل بیت است

خلیل آباد (پانا) - کارشناس قرآن، عترت و نماز شهرستان خلیل آباد گفت در آموزش و پرورش هدف تعلیم و تربیت و مأنوس کردن دانش‌آموزان است همچنان که اساس سند تحول مأنوس کردن دانش‌آموزان با قرآن عترت و نماز سیره اهل بیت است.

کد مطلب: ۱۳۵۲۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
اساس سند تحول بنیادین آشنایی با سیره اهل بیت است

سید محمد هاشمی، کارشناس قرآن عترت و نماز شهرستان خلیل آباد در گفت و گو با پانا گفت: «ما در آموزش و پرورش هدفمان تعلیم و تربیت و مأنوس کردن دانش آموزان با قرآن است. همچنان که سند تحول می‌گوید: مأنوس کردن دانش آموزان با قرآن، عترت و نماز سیره اهل بیت است که مسابقات قرآن، عترت و نماز خودش بستر بسیار مناسبی برای این کار است ما این مسابقات را برگزار می کنیم ضمن اینکه در کنار آن رقابت سالمی هم در بین دانش آموزان است.»

وی با توجه به برگزاری مسابقات نسبت به دو سال اخیر گفت:«در دو سال گذشته مسابقات قرآن به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شد و ما نمی‌توانستیم یک آمار درستی از این وضعیت داشته باشیم. منتها امسال بعد از دو سال کرونا الحمدلله مسابقات را به صورت حضوری برگزار کردیم در سطح مدرسه ابتدا برگزار شد که طبق گزارش هایی که از مدارس به دست ما رسید حدود 80 درصد دانش آموزان امسال از مسابقات استقبال کردند و از بین این افراد برترین ها به صورت حضوری در سطح شهرستان به رقابت پرداختند.»

هاشمی گفت: «متاسفانه در بحث مالی مشکلاتی داریم که این مشکلات در همه ابعاد آموزش و پرورش است، منتها ما در سال های گذشته هم در بحث قرآن، عترت و نماز جوایزی را هرچند ناچیز برای دانش آموزان در نظر گرفتیم، ضمن اینکه در سال گذشته برای منتخبان در استان اردوی تفریحی و زیارتی در نظر گرفته شد که دانش آموزان بسیار زیاد استقبال کردند.»

وی با توجه به اهمیت دادن به این مسابقات افزود:«توصیه بنده این است که همچنان که دانش‌آموزان سایر دروسشان را می‌خوانند در کنارش حتما قرآن، عترت و نماز را داشته باشند، ما با توجه به اینکه شیعه هستیم باید سیره اهل بیت را هم مد نظر داشته باشیم. قرآن در کنار عترت طبق حدیثی که از پیامبر نقل شده که معروف به حدیث ثقلین است. این دو مثل دو کفه ترازو هستند که هم وزن یکدیگرند.»

دانش آموز خبرنگار: فاطمه روحانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار