اجرای طرح ایما در مدارس استان یزد

یزد (پانا) - به مناسبت هفته سالروز تأسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی، طرح «ایما» با نقش‌‌آفرینی شوراهای دانش‌آموزی در مدارس استان یزد، همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۲۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ایما در مدارس استان یزد

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛ محمد کاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان در مراسم صبحگاه دبیرستان پسرانه شاهد افشار ضمن عرض تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک ویژه به خاطر قدمی که در این مدرسه برای ورود به عرصه‌های اجتماعی و مسئولیت‌پذیری برداشته شده است، گفت: اگر ما بتوانیم حساب و کتاب کلان جامعه را محاسبه کنیم که ضرر مسئولیت‌ناپذیری بخشی از مردم چقدر است، شاید معادل سرمایه‌ای که ما خرج می‌کنیم برای امور مختلف، سه یا چهار برابر آن، خسارت مسئولیت ناپذیری در جامعه باشد.

وی افزود: این حرکت ارزشمند دو فایده‌ مهم دارد. اول این که در این طرح فرآیند جامعه‌پذیری و فرهنگ پذیری به معنای کامل آن اتفاق می‌افتد و دوم این که کسی که در عرصه‌ اجتماعی وارد شد، حساب زندگی را فقط در چهاردیواری خانه خود نمی‌بیند، مدرسه‌، شهر و کشور را متعلق به خود می‌داند و برای شهر و مدرسه ا‌ی بهتر تلاش می‌کند.

رحیمی نژاد اذعان کرد: امروز شما دانش‌آموزان با دوستانتان متعهد شده‌اید که می‌توانید با همکاری هم مدرسه را اداره کنید و این حرکت شما در عرصه‌ کشوری منعکس خواهد شد.

وی اضافه کرد: دبیرخانه‌ کشوری این طرح در استان یزد است و امیدواریم این حرکت زمینه‌ای باشد برای آغاز یک حرکت که امروز رقم می‌خورد.

مدیر کل آموزش و پرورش اظهار کرد: باید این کار بزرگ یک کار نمادین نباشد و همیشگی باشد و در طول سال بخش‌هایی از فعالیت های مدرسه به دانش آموزان واگذار شود چه در ساعت‌های کلاسی و چه در ساعت‌های غیرکلاسی تا تجربه‌ی واقعی به دست آمده برای شما در آینده به بهترین شکل رقم بخورد.

گفتنی است هدف از اجرای این طرح آماده شدن دانش آموزان برای ورود به عرصه‌های اجتماعی و همچنین تقویت روحیه تعامل و مشارکت بین دانش آموزان در مدارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار