بدرقه زیارت اولی‌ها در سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی

130 دانش‌آموز زیارت اولی خراسان جنوبی به مشهد مقدس اعزام شدند

بیرجند (پانا) - به همت اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی و با برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی روز گذشته تعداد 130 دانش‌آموز زائر اولی از سراسر استان برای اولین بار به مشهد مقدس اعزام شدند.

کد مطلب: ۱۳۵۱۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
130 دانش‌آموز زیارت اولی خراسان جنوبی به مشهد مقدس اعزام شدند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این مراسم گفت: با این اعزام فرصت طلایی برای دانش آموزان فراهم شده که امید می رود در آینده هم این برنامه استمرار داشته باشد.

سید علیرضا موسوی نژاد با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی دانش آموزان زیادی هستند که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده اند، افزود: در مجموع به مناسبت هفته تربیت اسلامی 130 دانش آموز متوسطه دوم دختر و پسر از سراسر استان به مشهد اعزام می‌شوند.

وی مدت اقامت دانش آموزان را در این اردو 3 روزه اعلام کرد و اذعان داشت: دانش آموزان علاوه بر زیارت امام رضا(ع) از برنامه های مختلف فرهنگی تربیتی هم در این اردو بهره مند می شوند.

وی هم چنین عنوان کرد :دانش آموزان پسر شرکت کننده در پویش امام رضا(ع) هم در این اردو به مشهد اعزام می‌شوند.

رئیس شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی میزان اعتبار هزینه شده در این برنامه را بیش از 30 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: از دانش آموزان هزینه ای دریافت نمی‌شود.

برنامه ریزی اعزام 600دانش آموز زائر اولی به مشهد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در حاشیه این مراسم از پیش بینی اعزام 600 دانش آموز زائر اولی استان به مشهد خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی از آشنایی دانش آموزان با زندگی ائمه بخصوص زندگی امام رضا(ع) بعنوان ولی نعمت همه مردم ایران بعنوان یکی از اهداف برگزاری این اردو نام برد.

رییس سازمان دانش‌آموزی خراسان جنوبی به خبرنگار پانا گفت: در این مراسم 81 دانش‌آموز دختر خراسان جنوبی که تا‌کنون به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده‌اند در قالب 2 کاروان به مشهد مقدس اعزام می شوند و مابقی دانش آموزان هم در قالب اردوی پسران روزجمعه اعزام می شوند.

محمد علی حسن آبادی افزود: در این اردو دانش آموزانی از تمام شهرستان ها و مناطق استان حضور دارند که در اردویی سه روزه در مشهد مقدس ضمن زیارت استان مقدس امام مهربانی از برنامه های مختلف فرهنگی، تفریحی و ورزشی برخوردار خواهند شد.

وی هدف از برگزاری اردوی زیارت اولی‌ها را ارتقای مسئولیت‌پذیری، مهارت‌آموزی، رشد اجتماعی، کشف و رشد استعدادها و رشد شخصیت‌ در بین دانش‌آموزان دانست و گفت: این اردوی تربیتی اهداف خاصی دارد که از جمله آنها می‌توان به انس و الفت با اهل‌بیت(ع) اشاره کرد.

لازم به ذکر است این اردو به صورت یک رویداد ملی برگزار می شود و هدف آن آشنایی بیشتر دانش آموزان با فرهنگ اسلامی، آداب زیارت، آداب صحیح زیست اجتماعی دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار