آیین انعقاد تفاهم‌نامه شرکای مهارتی هنرستان‌ها در ساری

ساری(پانا) - انعقاد تفاهم‌نامه شرکای مهارتی هنرستان‌ها با حضور «علی بابایی کارنامی »نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، «مصطفی جعفری» معاون آوزش متوسطه استان مازندران، «زین العابدین نوکنده» مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری، مدیران هنرستانهای دخترانه و پسرانه ناحیه دو، تولیدکنندگان و صاحبان مهارت و حرفه در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش ناحیه دو ساری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۶۵۲
لینک کوتاه کپی شد
آیین انعقاد تفاهم‌نامه شرکای مهارتی هنرستان‌ها در ساری

آیین امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از طرح شرکای مهارتی هنرستان های ناحیه دو ساری با هدف اهمیت ترویج مهارت آموزی در میان دانش آموزان، با حضور« علی بابایی کارنامی »نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، «مصطفی جعفری» معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان، «زین العابدین نوکنده »مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ساری ، و صاحبان مشاغل به عنوان شرکای مهارتی هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش ناحیه دو ساری برگزار شد.

در ابتدای این نشست، زین العابدین نوکنده، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو، ضمن خیرمقدم و خوش آمد گویی به همه مهمانان، اجرای طرح شرکای مهارتی را آغازی بر حل مشکلات شکاف مهارتی هنرجویان و آماده کردن آنها برای فضای واقعی کسب و کار و مهارت افزایی دانست و افزود: لازم است از تجربیات و ظرفیت های همه جانبه ی صنایع و مراکز کسب و کار در ارتقای کیفیت بخشی هنرجویان استفاده کنیم؛ در واقع این اولین ثمره و برکتی است که ما در این تفاهم نامه، از شما بهره مند خواهیم شد.

در ادامه «علی بابایی کارنامی» نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، گفت: اکنون مهمترین مشکلی که در سطح کشور وجود دارد نیروی کار ماهر است؛ یعنی ما نیروی انسانی که جویای کار هستند بسیار داریم و با وجود کارگاه هایی و شهرک های صنعتی که نیازمند ضروریت های اولیه همچون نیروی انسانی هستند، متاسفانه شاهد آن هستیم که نیروی انسانی ماهر جهت فعالیت در این کارگاه ها بسیار کم است.

وی در ادامه افزود: هنگامی که بنده به عنوان نماینده ،وارد یک شهرک صنعتی می شوم، در کارگاه ۲۰ الی ۳۰ نفره اولین مشکلاتی که بازگو می‌کنند بحث نیروی کار است که با کمبود نیروی کار مواجه هستند و درخواست نیروی کار می‌کنند.

در ادامهٔ این جلسه «مصطفی جعفری» معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: جهت تحقق توسعه متوازن، لازم است دانش آموزان را بیشتر به سمت رشته های مهارتی سوق دهیم تا شاخه های دیگر آموزشی، در استان مازندران رغبت اولیای دانش آموزان به سمت رشته های مهارتی بالا است. اما با مشکلاتی همچون کمبود هنرستان ها مواجه‌ هستیم.

در ادامه مدیران و نمایندگان در آیین امضای این تفاهم نامه حضور یافتند.

دانش آموز خبرنگار: فائزه بشکار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار