مدیر آموزش  و پرورش شهرستان آباده

مقدم دانستن تربیت بر تعلیم، مهمترین اتفاق آموزش  و پرورش است

آباده (پانا) - مدیر آموزش  و پرورش شهرستان آباده، مهمترین هدف امور تربیتی را آشنایی دانش آموزان با آرمان‌های انقلاب و اسلام عنوان کرد و مهمترین وظیفه مربیان پرورشی را گام برداشتن در راستای سند تحول بنیادین و تربیت دانش‌آموزان همسو با ساحت‌های شش گانه دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۱۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
مقدم دانستن تربیت بر تعلیم، مهمترین اتفاق آموزش  و پرورش است

فرج الله میرزائی، ضمن تبریک هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی، هدف از تشکیل امور تربیتی را نهادینه کردن کارهای فرهنگی و تربیتی در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.

میرزایی گفت: این نهاد که تا امروز فعال بوده بیش از هر زمان دیگری به ارزش‌های آن نیازمندیم، چرا که اکنون دشمن جوانان و نوجوانان ما را هدف گرفته است و فرزندانمان بیش از هر زمان دیگری به تربیت اسلامی نیازمندند.

وی افزود: آنچه مسلم است این است که زندگی انسان‌ها در کنار یکدیگر بدون تعامل و سازگاری مشکل آفرین خواهد بود. جریان تربیت در پی آن است که انسان‌ها را با هر آنچه که مایه یک حیات خوب و مناسب توأم با ثبات است، آشنا گرداند و انسان‌ها را در مسیر رشد و ارتقا قرار دهد که در پرتو آن بتوانند به حیات موثر خویش ادامه دهند.

مدیر آموزش و پرورش آباده در مورد نقش نهادهای مختلف در تربیت دانش‌آموزان گفت: در گذشته این کار به عهده نهاد خانواده بود و سایر نهادها نقش چندانی در این خصوص ایفا نمی‌کردند. بر اثر دگرگونی‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی که در جوامع بشری ایجاد شد نقش و بافت خانواده تغییر گردید و از آن به بعد بخش عظیمی از این وظیفه یعنی تربیت نسل‌ها بر عهده نهاد آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی در مورد چگونگی به وجود آمدن نهاد تربیتی در آموزش و پرورش گفت: نهاد آموزش و پرورش نیز با ارائه برنامه‌های خود در قالب برنامه درسی و محتوای کتب درسی سعی در تحقق اهداف خویش برآمد.اما به زودی متوجه شد که این بعد به تنهایی قادر به تحقق بخشیدن به هدف‌های عالی انسانی که مورد نظر تربیت است نخواهد بود بر این اساس فعالیت‌های تربیتی - اجتماعی و فوق برنامه در کنار جریان رسمی آموزش و پرورش جایگاه خویش را باز نموده به همین خاطر بوده است که نهاد امور تربیتی جهت آشنایی دانش آموزان با اهداف تربیتی مورد نظر تشکیل شده است.

میرزایی از زحمات همکاران عرصه تربیت تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد بتوانیم با آرمان‌های شهیدان رجایی و باهنر همسو شویم و‌ گام‌های موثری در راستای هدایت نسل جوان برداریم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان آباده در مصاحبه با خبرنگار پانا در سالروز تاسیس امورتربیتی، ضمن تبریک‌ به همکاران گفت: در اوایل انقلاب احساس نیاز شد که نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها شکل گیرد دانش‌آموزان و جوانان را به امور فرهنگی ، مذهبی و ارزشی دعوت کند.

قاسم خلیفه گفت: هدف نهاد امور تربیتی، ترویج مسائل فرهنگی و تقویت امور هنری و تربیتی در مدارس است. همچنین شناسایی استعدادهای ناب دانش آموزی و شکوفا کردن استعدادها، وظیفه معلم پرورشی است.

مسول سازمان دانش‌آموزی شهرستان آباده، مهمترین وظایف همکاران حوزه پرورشی را آگاه کردن دانش‌آموزان از مسائل مختلف روز، تقویت امور مربوط، به نماز، قرآن و عترت و تربیت شهروندان با اخلاق دانست و افزود: بهترین اتفاق در آموزش و پرورش، توجه به تربیت دانش‌آموزان و مقدم دانستن تربیت بر تعلیم است که امیدواریم با جبران کمبود نیروی تخصصی این مهم حاصل شود.

خبرنگار: نرگس محرابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار