در آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید آوینی اعلام شد؛

اتمام 100پروژه نیمه‌تمام عمرانی در پایتخت تا پایان سال

تهران (پانا)- تقاطع غیرهمسطح شهید آوینی و دسترسی بزرگراه شهید نجفی رستگار به اتوبان امام علی(ع) در قالب سی و پنجمین پویش امید و افتخار افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
اتمام 100پروژه نیمه‌تمام عمرانی در پایتخت تا پایان سال

علیرضا زاکانی در حاشیه آیین افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهید آوینی و دسترسی بزرگراه شهید نجفی رستگار به اتوبان امام علی(ع) در قالب سی و پنجمین پویش امید و افتخار که صبح امروز با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ناظم رضوی شهردار منطقه 20 و جمعی از مدیران شهری و همچنین خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد، گفت: تقاطع اشاره شده دسترسی به اتوبان امام علی(ع) را فراهم و این ها هر کدام گرهی از شهر را باز می‌کند.

وی با بیان اینکه افتتاح غیرهمسطح شهید آوینی و دسترسی بزرگراه شهید نجفی به اتوبان امام علی(ع) بالغ بر 23 کیلومتر مسیر شهروندان را نزدیک‌تر می‌کند، افزود: امیدواریم بتوانیم با اصلاح 98 تقاطع‌ها مسیر 788 کیلومتری را به 57 کیلومتر تقلیل بدهیم. همچنین این امر می‌تواند منجر به صرفه‌جویی روزانه 60 هزار لیتر بنزین در تهران شود.

شهردار تهران در ادامه در پاسخ به این پرسش که قرار بود پروژه شهید بروجردی تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد اما اخبار حکایت از آن دارد که این پروژه متوقف شده است، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، تصریح کرد: این پروژه متوقف نشده است بلکه تملک‌هایی دارد که خارج از اختیار شهرداری تهران است و ما به دنبال این هستیم تا کارها را با همکاری و تفاهم انجام بدهیم و شاهد رضایت مردم باشیم.

زاکانی گفت: تملک‌های بزرگ مقیاسی در رابطه با پروژه بزرگراه شهید بروجردی انجام شده است و مسیرها هموار است و بزرگترین مانع از جلوی پا برداشته شده است و هم اکنون بر روی تملک‌های چندگانه کارهایی در حال انجام است و ان‌شاءالله با تملک‌ موارد ذکر شده پروژه شهید بروجردی در ابتدای سال آینده بهره‌برداری و تحویل مردم خواهد شد.

در این مراسم ،مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مدتها بود ساخت پل و رمپ و لوپ متوقف شده بود گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر پروژه‌ها افتتاح شود و امیدوار بودیم که پروژه شهید بروجردی امسال افتتاح می‌شد اما به دلیل مشکلات این کار صورت نگرفته است.

وی با اشاره به افتتاح امتداد پروژه یادگار امام ادامه داد: انتظار ما این است که این پروژه هرچه سریع‌تر افتتاح شود و انقلابی بودن لازمه اش کار درست و منطقی انجام دادن است و انقلابی بودن به شعار و ژست نیست بلکه انجام کارها بر مبنای برنامه ریزی است.

در ادامه جعفر شربیانی عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از مهمترین محورهای شورای شهر ششم توجه ویژه به جنوب تهران است گفت: این توجه بر پایه عدالت است و در دوره‌های مختلف تلاش شده تا فاصله میان شمال و جنوب تهران کاهش یابد.

عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران هم در این مراسم با بیان این که بیش از 430 تقاطع در تهران وجود دارد که نقایص آنها موجب تحمیل حدود 780 کیلومتر مسیر اضافه به مردم شده است گفت ‌: ما به نمایندگان مردم در شورای شهر تهران این وعده را دادیم که بتوایم مسیر 700، 800 کیلومتری در شهر تهران را کوتاه بکنیم و در این زمینه اقدامات لازم آغاز شد و در گام نخست در سال 1400، 6 پروژه تقاطع غیرهمسطح در دستور کار قرار گرفت و امسال نیز 18 پروژه از این باب در دستور کار قرار گرفت.

شعبانی با اشاره به بهره‌برداری تقاطع غیرهمسطح شهید آوینی و دسترسی بزرگراه شهید نجفی رستگار به اتوبان امام علی گفت: این پروژه‌ها هشتمین و نهمین پروژه از 18 پروژه اشاره شده است که امروز به بهره‌برداری خواهد رسید و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که با افتتاح این پروژه در منطقه 20، حدود 25 کیلومتر مسیر تردد مردم کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله هفته آتی نیز تقاطع خیابان کاج و گل‌ها با بزرگراه شهید همدانی بهره‌برداری و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه 12 میلیون لیتر بنزین در شهر تهران استفاده می‌شود افزود: با اصلاح تقاطع‌ها حدود 10 درصد از این میزان صرفه‌جویی خواهد شد. ضمن اینکه اصلاح تقاطع‌های غیرهمسطح موجب کاهش آلودگی هوا و بار ترافیکی در شهر خواهد شد.

شعبانی با اشاره به سایر مزایای افتتاح تقاطع‌ غیرهمسطح شهید آوینی و دسترسی بزرگراه شهید نجفی رستگار به اتوبان امام علی گفت: در سال گذشته متأسفانه سه نفر از شهروندان در همین نقطه جان خود را از دست دادند ضمن اینکه شاهد هزاران تصادف در این مسیر بوده‌ایم که با افتتاح این مسیر ان‌شاءالله دیگر شاهد این اتفاقات تلخ نخواهیم بود.

وی افزود: البته اصلاح سه تقاطع مهم بزرگراهی از جمله شهید شوشتری، شهید بروجردی و همچنین اتصال بزرگراه یادگار امام به شهید بروجردی در دستور کار قرار گرفته که ان‌شاءالله در بازه زمانی مورد نظر بهره‌برداری خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به آخرین وضعیت احداث بزرگراه شهید بروجردی گفت: این پروژه پس از 16 سال و با سطح 65 درصدی در دستور کار مدیریت شهری جدید قرار گرفت که خوشبتانه با تلاش شبانه‌روزی قرارگاه خاتم ظرف یک سال این پروژه به 90 درصد پیشرفت رسید و علیرغم اینکه قول داده بودیم در پایان سال جاری بخشی از این بزرگراه به بهره‌برداری برسد اما به دلیل عدم تملک 15 معارض نتوانستیم این پروژه را در زمان اعلام شده به بهره‌برداری برسانیم و ان‌شاءالله تا پایان سال جاری تملک 15 معارض اشاره شده انجام و در بهار سال آینده فاز نخست پروژه شهید بروجردی به بهره‌برداری خواهد رسید.

شعبانی ادامه داد: ان‌شاءالله پروژه یادگار امام نیز که پس از سال‌ها بلاتکلیفی در دستور کار قرار گرفت تا دو سال آینده به اتوبان شهید بروجردی متصل می‌شود.

وی همچنین به برنامه‌ریزی این معاونت جهت آسفالت‌ریزی در 12 بزگرراه اصلی شهر تهران اشاره کرد و افزود: در یک برنامه منسجم تا تیرماه 1402، 300 هزار تن آسفالت به دلیل تخریب آسفالت این بزرگراه‌ها ریخته خواهد شد که میزان حجم آسفالت مورد نیاز 300 هزار تن خواهد بود.

وی به بهره‌‌بردرای پروژه‌های نیمه تمام در سطح مناطق 22 گانه تهران اشاره کرد گفت: برآورد ما این بود که 100 پروژه نیمه‌تمام تا پایان سال به بهره‌برداری برسد که از این تعداد 44 پروژه به بهره‌برداری رسیده و ان‌شاءالله سایر پروژه‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: میزان اعتبار 100 پروژه منطقه‌ای نیز 5 هزار میلیارد تومان محاسبه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار