در پی تحریم وزیر آموزش و پرورش از سوی اتحادیه اروپا؛

بیانیۀ شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگی و معلمان استان سمنان

سمنان (پانا) - در پی تحریم وزیر آموزش و پرورش از سوی اتحادیه اروپا، شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگی و معلمان استان سمنان، بیانیه ای صادر کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
بیانیۀ شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگی و معلمان استان سمنان

متن پیام به شرح زیر است:

اتحادیه اروپا در این روزها با زیر پا گذاشتن تمامی قوانین و قواعد بین المللی، وزیر انقلابی و جهادی آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای یوسف نوری را در لیست تحریم های خود قرار داده است!

آنچه به نظر می رسد فارغ از نتیجه و اثربخشی این گونه تحریم ها، این است که اتحادیه اروپا باردیگر نشان داد که مسائل صلح آمیز هسته‌ای، حقوق بشری و پیشرفت‌های نظامی ایران فقط بهانه و دستاویزی برای استمرار دشمنی و عداوت، بیش نیست و او اگرچه به ظاهر افراد و مسئولان ایرانی را مورد تحریم قرار می‌دهد ولی در اصل با هویت، فرهنگ، هنر و پیشینه ایران زمین (که عامل اقتدار، پیشرفت، ایستادگی، نوآوری و... می‌باشد) در عناد و دشمنی است و خوب می‌داند این اصول و ارکان اساسی با آمد و شد دولت‌ها و مدیران، تغییر نکرده و نخواهد کرد و همه ایرانیان با هر سلیقه، اعتقاد و باوری بر این اصول پایبند هستند و آن را گرامی می‌شمارند.

آن‌ها امروز متولیان نهادهایی را نشانه گرفته‌اند که فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز بوده و اساس پیشرفت علمی کشور و مبنای شکوفایی استعدادها و اندیشه‌های ناب انقلابی و دینی بوده و نهادی بزرگ برای نقش بر آب کردن نقشه‌های استعماری آنها می‌باشد.

دولت‌هایی که اسائه ادب به قرآن کریم و پیامبر مهربانی‌ها(ص) را نماد آزادی دانسته ولی برای هرگونه مخالفت با هولوکاست و بیان جنایت‌های کشورهای اروپایی در کشورهای محروم آفریقایی مجازات قائل شده‌اند و با بی‌آبرویی از حقوق بشر دوگانه خود دم می‌زنند. کشورهای اروپایی که با آمار فزاینده آزار و اذیت جنسی زنان و سرکوب معترضان به سیاست‌های ضد بشری روبرو هستند و در آستانه انحطاط فرهنگی و سقوط اخلاقی به سر می‌برند، باید به جای تحریم این و آن و دشمنی با ملت بزرگی همچون ایران، فکری برای ذوب شدن خود نمایند و از پاشیدگی و فروپاشی خود جلوگیری کنند.

ما فرهنگیان و تشکل‌های انقلابی استان سمنان این اقدام سخیف و ضدحقوق بشری اتحادیه اروپا را به شدت محکوم می‌کنیم. بی‌گمان این تحریم نشانگر مسیر و سیاست درست نظام جمهوری اسلامی ایران در نهاد تعلیم و تربیت، تحت زعامت و راهبری رهبر معظم انقلاب بوده که دیر یا زود به نتیجه رسیده و الگویی برای کشورها و دولت‌های دیگر خواهد شد.

پس می‌طلبد بیش از پیش به برنامه‌های بنیادین تحولی و انقلابی در مجموعه بزرگ آموزش و پرورش توجه و اهتمام نموده و محکم و استوار راهی که به درستی برگزیده‌ایم را ادامه دهیم و از نفوذ دشمن در این وزارتخانه مهم، صیانت نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار