معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نیشابور:

مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های پرورشی باعث رشد شخصیتی آنان می‌شود

نیشابور (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نیشابور گفت در اجرای برنامه‌ها و مراسم‌ها در مدارس باید از نظرات دانش‌آموزان بیشترین بهره را برد، چرا که مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های پرورشی باعث رشد شخصیتی آنان می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۹۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های پرورشی باعث رشد شخصیتی آنان می‌شود

سلمان حصاری معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش نیشابور گفت: بنده معتقدم اگر ما در مدارس به دنبال هدف تربیتی خوبی هستیم که نتایج موثری به همراه داشته باشد باید نظرات و سلیقه دانش آموزان و روش اجرای آن مشخص و تعیین شود.

حصاری افزود: هر زمان که به دانش آموزان اعتماد کرده و اجرای برنامه و مراسم ها را به آنها سپرده ایم به نتایج عالی و مطلوبی دست پیدا کرده ایم.

این مقام مسول با اشاره به اینکه سه محور اصلی سند تحول بنیادین که اردو، نماز و ورزش است، اهداف مختلفی دارد، گفت: باید به اردو به عنوان یک بستر تربیتی نگاه کرد نه صرفا یک تشویق برای دانش آموزان چون دانش آموزان در اردو بایکدیگر تعامل و مشارکت دارند که هدف اصلی از برگزاری اردو هم همین است.

حصاری اظهار کرد: هدف از برپایی نماز این است که دانش آموزان با مساجد و محافل قرآن انس گرفته و از بعد معنوی آن بهره مند شوند. بر این اساس باید نماز را جدی بگیرند چون کلام خداوند است که می فرماید، نماز باعث از بین رفتن بسیاری از مشکلات و آسیب ها می‌شود.

حصاری، هدف از ورزش را تخلیه انرژی و هیجانات دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی عنوان کرد و گفت: بهترین و مفیدترین بستر سالم، بستر ورزش است چه بسا که باعث پیدایش و کشف استعدادهای ورزشی در مدارس نیز می‌شود.

دانش آموز خبرنگار:فاطمه محمدیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار