مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش مطرح کرد؛

برگزاری کنکور به شیوه نوین فرصتی برای دفاع از حقوق دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش معتقد است برگزاری کنکور به شیوه نوین فرصتی برای دفاع از حقوق دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۳۴۹۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کنکور به شیوه نوین فرصتی برای دفاع از حقوق دانش‌آموزان است

عباس سلطانیان در گردهمایی دبیران دبیرخانه‌های کشوری و سرگروه‌های آموزشی دروس علوم پایه سراسر کشور که در استان کرمان برگزار شد، اظهار کرد: کار مدیر مدرسه اجرای دقیق برنامه درسی ملی و جدول برنامه درسی مصوب سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است چرا که در همه کتاب‌ها اهداف یادگیری مشخص شده و درصورتی که موجب تغییر در رفتار دانش آموز شود، می‌توان گفت ما به اهداف قصد شده رسیده‌ایم.

وی افزود: آیین‌نامه اجرایی مدرسه برای پشتیبانی از کلاس درس و معلم نوشته شده، آیین‌نامه اجرایی دوره متوسطه با تبیین اهداف و ساختار دوره، ارکان مدرسه از جمله مدیر، شورای دبیران و... به همه ساختارهای مدرسه توجه کرده و اشراف به این آیین‌نامه‌ها به مدیریت بهتر مدرسه کمک می‌کند.

عضو شورای مدیران و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: نگاه ما به آیین‌نامه‌ها باید نگاهی حمایتی باشد، این آیین‌نامه‌ها برای صیانت از حقوق معلمان و دانش آموزان تدوین شده‌اند، در کشور ما روزهایی که دانش آموزان به مدرسه می‌روند کمتر از بسیاری از کشورهای دنیا است و زمان آموزش متناسب با حجم کتب درسی نیست.

سلطانیان خطاب به سرگروه‌های درسی و دبیران دبیرخانه‌های کشوری دروس علوم پایه، گفت: هر کدام از شما باید تغییراتی را که مصوبات اخیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور ابلاغ کرده برای معلمان تبیین کنید، کنکور به شیوه نوین فرصتی برای دفاع از حقوق دانش‌آموزان است از این فرصت برای ارتقای کیفیت آموزش باید استفاده کرد، قطعا امسال شیوه برگزاری امتحانات خرداد هم متفاوت با سال‌های قبل است، نمونه سوال‌های قبلی را نباید معیار قرار داد.

لازم به ذکر است، گردهمایی دبیران دبیرخانه‌های کشوری و سرگروه‌های آموزشی دروس علوم پایه سراسر کشور با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل دفتر آموزش متوسطه به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار