مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش‌و‌پرورش تاکید کرد؛

انجام اقدامات موثر در راستای ارتقاء درصد قبولی و میانگین نمره کتبی امتحانات نهایی

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد جا دارد در راستای ارتقاء درصد قبولی و میانگین نمره کتبی در استان کردستان، اقدامات موثری صورت گیرد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
انجام اقدامات موثر در راستای ارتقاء درصد قبولی و میانگین نمره کتبی امتحانات نهایی

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ نشست شورای معاونین اداره کل، مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کردستان با حضور عباس سلطانیان (مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش) برگزار شد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری در بیان شاخص‌های کلیدی و توصیه‌های خود به مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و‌ مناطق به پایه و اساس اصلی دوره متوسطه اشاره کرد و گفت: اولین جای هدفگذاری در دوره متوسطه باید مبحث هدایت تحصیلی به رشته‌ها و شاخه‌های مختلف باشد و در این راستا ثبت‌نام دانش‌آموزان از اهمیت بالایی برخوردار است.

سلطانیان در ادامه سخنان خود با پرداختن به وضعیت استان کردستان در سال جدید و در مقایسه آن با شاخص‌های سال گذشته از رشد ۰/۵۸ درصدی ثبت‌نام در رشته ریاضی فیزیک در این استان خبر داد و با بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش، مهار ورود به رشته علوم تجربی است، ابراز امیدواری کرد که آسیب‌های عدم توازن در ورود به رشته‌ها و شاخه‌ها کاهش یابد. همچنین انتظار می‌رود رشته علوم و معارف اسلامی نیز مورد توجه جدی مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی تمرکز بر موضوع تارکان تحصیل را از جمله برنامه‌ها و سیاست‌های دیگر وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و با اشاره به اقدامات این حوزه خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار فهرست آماری تارکان تحصیل به سامانه سیدا متصل شده تا مدیران مدارس بتوانند به صورت مستقیم این مورد را پیگیری کنند.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، موضوع امتحانات نهایی را با توجه به تغییرات اخیر در کنکور سراسری مهم ارزیابی کرد و گفت: جا دارد در راستای ارتقاء درصد قبولی و میانگین نمره کتبی در استان کردستان، اقدامات موثری صورت گیرد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود، کیفیت‌بخشی به رشته‌های نظری را در گرو کیفیت‌بخشی به هنرستان‌ها بیان کرد و تصریح کرد: در این صورت، بار ورود به رشته‌های نظری کم‌تر خواهد شد و در همین راستا تبدیل برخی از دبیرستان‌ها به هنرستان در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان سخنان خود به بعضی تعطیلی‌های مدارس نیز اشاره کرد و با بیان اینکه اردیبهشت‌ماه، دوران طلایی آموزش است، بر لزوم برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و جبرانی برای دانش‌آموزان به ویژه محصلین پایه دوازدهم تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار