مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش:

معلم راهبر جریان تعلیم و تربیت است

مدارس کانون اصلی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هستند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری گفت معلم، راهبر جریان تعلیم و تربیت و مدارس، کانون اصلی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

کد مطلب: ۱۳۶۹۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
معلم راهبر جریان تعلیم و تربیت است

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ عباس سلطانیان در آیین تجلیل از خانواده معظم شهدای فرهنگی و معلمان نمونه استان سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت هفته مقام معلم و یاد و خاطر شهید علامه مطهری اظهار کرد: آموزش و پرورش مهمترین نهاد فرهنگی، اجتماعی و تربیتی کشور است که وظیفه آن تبدیل منابع انسانی به منابع سرمایه‌ای است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر نقش معلم و جایگاه مدرسه در کشور گفت: جامعه صالح، زمانی ایجاد خواهد شد که مدارس صالح داشته باشیم و عملکرد همکاران ما در مدارس، دستگاه تعلیم و تربیت را در انجام این ماموریت خطیر کمک خواهد کرد.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: نگاه برنامه درسی ملی به معلم این است که کار، خدمت و صحبت معلمان در مسیر انبیای الهی است. معلم اسوه‌ای امین و بصیر در آموزش و پرورش و راهبر جریان تعلیم و تربیت و تسهیل‌کننده این مسیر است.

وی خاطر نشان کرد: معلم، تنها عنصری است که می‌تواند نسبت به شناسایی استعدادها و علایق دانش‌آموزان اقدام کند و آن‌ها را در مسیر رشد و توسعه قرار دهد و منابع عظیم نیروی انسانی که در اختیار آموزش و پرورش است را به سرمایه‌های جامعه تبدیل کند. در واقع معلم زمینه‌ساز رشد عقلانی، ایمانی و اخلاقی در دانش‌آموزان و راهنمای فرآیند یادگیری و یاددهی است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب یک خروجی و بیانیه سیاسی نیست بلکه یک اندیشه قوی انقلابی با دید آینده‌پژوهانه است که موارد بسیار مهمی را مطرح و انقلابی بودن را تعریف می‌کند.

سلطانیان ادامه داد: در این بیانیه «انقلابی بودن» دغدغه‌مندی برای رشد و تعالی کشور تعریف شده که به عنوان یک شاخصه اصلی برای رشد و تعالی کشور باید در مدارس سرلوحه کار معلمان و مدیران قرار گیرد.

وی مدارس را کانون اصلی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: 8 ارزش در بیانیه گام دوم مطرح شده که لازم است در مدارس برای دانش‌آموزان تبیین شود. اخلاق، معنویت، آزادی، عدالت، عقلانیت، استقلال، عزت و برادری چکیده بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

مدیر، عامل تحول‌آفرین در نظام تعلیم و تربیت و عنصر اصلی برای تحقق اهداف در کانون مدرسه است

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش همچنین ضمن حضور در جمع مدیران دبیرستان‌های متوسطه دوم مدارس استان سیستان و بلوچستان، مدیر را عامل تحول‌آفرین در کانون مدرسه دانست و گفت: با توجه به اینکه مدیر، مسئولیت توسعه محیط یادگیری را بر عهده دارد، می‌تواند مدرسه را به کانون تربیتی محله تبدیل کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: دروس عمومی از کنکور حذف نشده بلکه شیوه ارزشیابی تغییر کرده است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه دروس عمومی از کنکور حذف نشده بلکه شیوه ارزشیابی تغییر کرده است، افزود: دروس عمومی در شرایطی مناسب و به دور از استرس و مدت زمان بیشتر به شیوه تشریحی در خرداد ماه ارزشیابی می‌شوند.

سلطانیان در پایان بیان کرد: این نحوه ارزشیابی، ارتقاء جایگاه دروس عمومی را به دنبال دارد و دانش‌آموزان در این ارزشیابی، نمرات و اندوخته بهتری از دروس عمومی خواهند داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار