مدیرکل فرهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر:

بخش خصوصی و غیردولتی تمایلی برای سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری از اعتیاد ندارد

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ابعاد و پیچیدگی‌های پدیده اعتیاد گفت بخش خصوصی و غیردولتی، تمایلی برای سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری از اعتیاد ندارد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
بخش خصوصی و غیردولتی تمایلی برای سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری از اعتیاد ندارد

هادی عسگری در جلسه فوق العاده کمیته فرهنگی - پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر و آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با عنوان والد آگاه، فرزند ایمن که امروز در سازمان بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: برداشتی که از کمیته ملی فرهنگی و پیشگیری داریم، این است که کمیته ملی فرهنگی و پیشگیری حتما باید به عنوان نرم‌افزار و مرکز سقل فعالیت‌های فرهنگی در محیط‌های مختلف عمل کند. اتفاقات خیلی خوبی در قالب تفاهم نامه‌های مشترک بین ستاد و دستگاه‌های مختلف رقم خورده و ماموریت‌هایی که در موضوع اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی طراحی شده است قابل دفاع است اما به دلیل ماهیت امر از یک دستگاه و سازمان به تنهایی بر نمی‌آید که بتواند بر معضل اعتیاد غلبه کند و به همین‌خاطر به هم‌افزایی و همکاری و مشارکت موثر نیاز است.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه به یک آیین کار و میثاق مشترک نیاز است، گفت: با توجه به اقدامات ارزشمندی که تاکنون انجام شده، افق پیش رو را طراحی کنیم و در سال آینده به دنبال این هستیم که جایگاه کمیته ملی فرهنگی و پیشگیری به جایگاه در خور و شایسته‌ای برسد تا سیاست‌گذاری کلان پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی را در حوزه‌های مختلف به دنبال داشته باشد.

عسگری افزود: چالش‌هایی پیش روی پیشگیری است. یک مواجه روانشناختی است که علی‌رغم همه چندوجهی بودن اعتیاد، پدیده پیشگیری هم سخت است و باید در این مقوله هم اشراف کامل وجود داشته باشد. نکته دوم در مورد چالش‌ها این است که پیشگیری امر قطعی و دیربازده است و نمی‌توان با شاخص‌های، کمی سریع نتیجه گرفت و نیازمند تمرین و ممارست و صرف هزینه است تا به فرجام نیکو برسد.

وی تصریح کرد: یک چالش دیگر در حوزه پیشگیری این است که خیلی بخش خصوصی و غیردولتی، تمایلی برای سرمایه‌گذاری در حوزه پیشگیری از اعتیاد ندارد که با تدابیر دبیرکل ستاد، امروز شاهد شکل‌گیری شبکه خیرین یاریگران زندگی هستیم. امیدواریم با همه این تدابیری که اتخاذ شده است شاهد این باشیم که اقدامات درخوری در سال آینده رقم بزنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار