در گفت‌و گو با پانا:

مهدی پاشازاده: برخی مربیان با داد و قال دنبال نتیجه گرفتن هستند

فدراسیون باید قاطعانه با حواشی برخورد کند/ لیگ فوتبال مثل بازی شطرنج شده است

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است لیگ برتر دارد از فرم فوتبالی خارج می‌شود و بیشتر به جدال مربیان در داد و بیداد کردن کنار زمین اختصاص دارد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۱۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مهدی پاشازاده: برخی مربیان با داد و قال دنبال نتیجه گرفتن هستند

مجتبی سیدی / مهدی پاشازاده در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به نتایج هفته‌های اخیر استقلال گفت: «همان موقع هم که استقلال ۸ امتیاز با صدر اختلاف داشت و عقب بود، گفتم که این تیم برمی‌گردد. ما بازیکنان خیلی خوبی داریم و توان فنی تیم بالاست. خدا را شکر در همین ابتدای نیم‌فصل دوم توانست فاصله را کم کند و به جمع مدعیان برگردد. البته که هنوز کاری نشده و باید این روند را حفظ کنیم. خیلی مهم است که بتوانیم خیلی سخت امتیاز بدهیم و خودمان را برای هفته‌های پایانی آماده کنیم. از این به بعد همه‌چیز دست استقلال است و نباید اجازه دهیم دوباره تیم روی روند بد بیافتد.»

وی افزود: «متأسفانه تنها نکته‌ای که می‌تواند استقلال را به چالش بکشد و وارد حاشیه کند، رفتارهای کنار زمین ساپینتو است که از ابتدای فصل اتفاق افتاده است. کلاً تنش در لیگ ما زیاد است. وقتی بازی‌های دیگر را هم می‌بینیم بین کادر فنی و نیمکت تیم‌ها درگیری زیاد است. اول بازی به هم گل و شیرینی می‌دهند و آخر بازی به همدیگر فحش. من چندین سال که تیم داشتم، هیچ‌وقت ابتدای بازی سراغ هیچ مربی‌ای نرفتم اما آخر بازی با هر نتیجه‌ای به سمت نیمکت حریف رفتم و خسته نباشید گفتم. واقعاً این حرکات قشنگ نیست. باید فرهنگ‌سازی کنیم که با هر روشی نباید دنبال برنده شدن باشیم. اینجا بیانیه می‌دهند و متأسفانه اپیدمی شده است.»

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: «این رفتارهای زننده واقعاً درشان فوتبال ایران نیست. یکی دو تا هم نیست. هر هفته کل تیم‌ها درگیری دارند. کارت‌های زردی که داوران به نیمکت نشینان می‌دهند، بیش از بازیکنان داخل زمین است. عده‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که انگار با داد و قال می‌شود نتیجه گرفت و دنبال این هستند. این دیگر واقعاً فوتبال نیست و همه دنبال زدن هم هستند. لیگ فوتبال ما دیگر رقابت تیم‌ها نیست و به رقابت داد و قال بین نیمکت‌ها رسیده است. به‌جای این‌همه حاشیه باید به متن توجه کنند. فوتبال ما دارد به قهقرا می‌رود و کسی نیست که جلوی این‌همه حاشیه را بگیرد.»

مهدی پاشازاده گفت: «فدراسیون فوتبال باید با تیم‌ها، نیمکت نشینان و مربیانی که شلوغ‌بازی و دادوبیداد می‌کنند، برخورد قاطع و سفت‌وسخت کند‌‌. تنش لیگ ما زیاد است. سازمان لیگ باید بررسی کند و ببیند که کدام تیم‌ها مرتب دارند در هر بازی دادوبیداد می‌کنند و یک نفر از کادر فنی به‌نوبت اخراج می‌شوند تا از این طریق داور را تحت‌فشار بگذارند. تماشاگران اگر باشند واقعاً کشت و کشتار به راه می‌افتد. همه فوتبال ما حاشیه شده است. اصلاً ما فنی و کار تاکتیکی نمی‌بینیم.»

وی خاطرنشان کرد: «جدول بازهم عوض می‌شود. پرسپولیس اگر با این روند پیش برود، بازهم پایین‌تر می‌رود و از کورس رقابت جا می‌ماند. آن‌ها تیم قدرتمندی دارند اما اسیر حواشی شده‌اند. لیگ مثل بازی شطرنج شده است و هر تیمی پاپس بکشد و کوچک‌ترین لغزشی داشته باشد، عقب می‌افتد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار