جزییات اولین اردوی زیارت اولی‌ها؛

پورثانی: شما جایی قدم گذاشته‌اید که ملائک بر آن سجده کرده‌اند

مشهد (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت زمینی که شما شب ها و در این اردوگاه سرتان را بر رویش می‌گذارید متبرک به خاک زیر مرقد مطهر رضوی است.

کد مطلب: ۱۳۴۸۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
پورثانی: شما جایی قدم گذاشته‌اید که ملائک بر آن سجده کرده‌اند

محمدحسین پورثانی ضمن حضور در جمع زیارت اولی های مستقر در اردوگاه ثامن الحجج مشهد با آنها به گفتگو نشست و پس از خوش آمد گویی، نکاتی ارزشمند را سوغاتی زائر اولی ها کرد.

وی خطاب به دانش آموزان زیارت اولی و حاضر در اردوگاه ثامن الحج گفت: «این اردوگاهی که شما در آن سکنی گزیده اید متبرک به خاک قدوم پاک امام رضا (ع) است. خاکی که بعد از ایجاد زیرگذر حرم مطهر به این مکان هدیه شد و حال شما افتخار نفس کشیدن، راه رفتن و زیارت تربت پاک آن حضرت را در ثانیه ثانیه سفرتان خواهید داشت.»

وی در ادامه به شهید گمنام تازه تشییع شده در این اردوگاه اشاره کرد و گفت: «در دروازه قرآن این اردوگاه شهیدی 16 ساله دفن شده است که تنها یکی از 36 هزار دانش آموز شهیدی است که ایثار کردند و از سنشان فراتر رفتند؛ تا جایی که جانشان را فدای میهنشان کردند.»

پورثانی به دانش آموزان یادآور شد:«پدرها و مادرانتان و خیلی های دیگر دعای سلامتی را بدرقه راهتان کردند و از شما ملتمس دعا شدند. آنها را یادتان نرود.»

وی ادامه داد: «قدر لحظه به لحظه این سفر را بدانید، حواس خودتان را جمع این لحظات و مکان مقدس بکنید. شما دانش آموزان جایی قدم گذاشته اید که ملائک بر آن سجده کرده اند.»

پورثانی در پایان تاکید کرد: «جوانان و نوجوانان زائر امام رضا حواستان را جمع کنید و یادتان نرود از بین چندین هزار نفر دانش آموز هم سن و سال خودتان انتخاب شده‌اید و توفیق شرف یابی به حرم حضرت رضا(ع) را پیدا کردید.»

قابل ذکر است که این اولین اردوی زیارتی اولی های پسران است و در اردوگاه ثامن الحجج مشهد درحال برگزاری است.

خبرنگار: امیرعلی مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار