مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی عنوان کرد:

طرح ملی تئاتر درسی در خدمت تعمیق آموزش

تئاتر درسی از سال آینده بین‌المللی می‌شود

هرمزگان (پانا) - مدیرکل فرهنگی و هنری، اردو ها و فضاهای پرورشی کشور گفت رساندن تئاتر درسی به تمام مدارس ابتدائی و کلاس‌های درس کشور از اهدافی که با جدیت دنبال می‌شود و گام بعدی بین‌المللی کردن این طرح ملی است.

کد مطلب: ۱۳۴۸۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی تئاتر درسی در خدمت تعمیق آموزش

عباس مهاجر در حاشیه اختتامیه دومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور که در سالن دانشکده فنی و حرفه ای شهرستان میناب برگزار می شد، اظهار کرد: بیش از 6 هزار اثر به دبیرخانه دومین جشنواره ملی تئاتر درسی رسید که 25 اثر به مرحله نهائی کشوری رسید و شاهد نمایش این آثار از 24 الی 26 بهمن ماه سال جاری بودیم.

وی افزود:می خواهیم تئاتر درسی را در قالب طرح ملی تئاتر درسی به تمام مدارس ابتدائی کشور و کلاس های درس برسانیم چون احساس می کنیم هنر ابزار رسائی برای یادگیری لذت بخش، شیرین و جذاب است.

به گفته مهاجر، با توجه به هم پوشانی تئاتر درسی با اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در نظر داریم به کمک دانش آموزان و معلمان خوب استان هرمزگان و علی الخصوص شهرستان میناب، این جشنواره را بین المللی شود چون باور داریم که هنر نزد ایرانیان است و اتفاقات خوب علمی را که از تلفیق هنر و آموزش خارج می شود، به دانش آموزان جهان معرفی کنیم.

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در 10 اسفندماه سال جاری در بیش از 220 شهر کشور، کاروان شادمانه برگزار خواهد شد و در روز تئاتر نیز برای تئاتر درسی، برنامه ویژه ای دیده شده است.

حسین رئیسی، نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از قالب و ابزار هنر در تعمیق و ماندگاری آموزش دانش آموزان نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

وی افزود: عرصه مفاهیم با استفاده از هنر هم مخاطب را جذب می کند و هم مفاهیم را ماندگار می‌کند و این هنر است که می تواند ذهن‌ها را جذب کند و افکار را به سمت خودش جذب کند.

به گفته رئیسی، میناب از دیرباز اهل هنر و پایگاه ادب و فرهنگ بوده است و هنر آئینی این شهرستان حاصل چندین نسل است و جشنواره ملی تئاتر درسی نیز یک فرهنگی مینابی مبتکر آن بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار