فراخوان دومین دوره جشنواره شعر و موسیقی مرکز استعدادهای درخشان ایلام

ایلام (پانا) - فراخوان دومین جشنوارهٔ شعر و موسیقی مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی ایلام، با هدف علاقه‌مند کردن نسل جوان و دانش‌آموزان متوسطه دوم به ظرفیت ادبی شعر، موسیقی و ادبیات، کشف و شکوفایی عواطف لطیف انسانی در زمینه شعر، موسیقی و نوازندگی و همچنین استعدادیابی هنری و ادبی منتشر شد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان دومین دوره جشنواره شعر و موسیقی مرکز استعدادهای درخشان ایلام

از آنجایی که شعر از هنرهای جدایی ناپذیر بشر در طول تاریخ بوده است، به عنوان بزرگترین نوازشگر روح انسان، گره خوردگی عاطفه و خیال در زبانی آهنگین و بروز حالت ذهنی فرد در محیط طبیعت؛ فشرده ترین ساخت کلامی و یک واقعۀ ناگهانی است که از سکوت بیرون می آید و به سکوت بازمی‌گردد. شعر، کلامی است مقدس که از جان برخاسته و بر دل می نشیند. شعر و موسیقی وجوه مشترک بسیاری دارند. شعر زادگاه موسیقی و موسیقی موطن شعر است. از این رو گروه ادبیات و علوم انسانی مرکز استعداد های درخشان شهید بهشتی ایلام به همراه معاونت پژوهشی مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی اقدام به برگزاری دومین دوره این جشنواره کرده است. طبق فراخوان منتشر شده شرایط شرکت در جشنواره به شرح زیر است:

شیوه شرکت در( بخش شعر) جشنواره :

دانش آموزان علاقه‌مند می توانند از طریق آیدی دبیرخانه در اپلیکیشن شاد به نشانی :

jashnvareh_poem2music@

و یا به شماره تلفن پیام رسان شاد دبیرخانه: ٠٩٩۴٠۴۵٩٧٨۶

آثار شعری و ادبی خود را با ذکر مشخصات از جمله : نام و نام خانوادگی ، نام دبیرستان ، پایه و رشته تحصیلی و همچنین قالب و موضوع اثر خود در قالب فایل ورد یا پی دی اف تا مهلت درج شده در پوستر و شیوه نامه ارسال نمایند . همچنین حضور شخص متقاضی در روز جشنواره جهت خوانش و اجرای اثر خود الزامی است.

قالب اثر :

علاقه‌مندان می توانند آثار خود را در قالب های شعری و ادبی: (غزل، مثنوی، قصیده، سپید، شعر نو، نثر مسجع و قطعه ادبی با محوریت ادبیات اجتماعی، ادبیات غنایی، ادبیات حماسی، موضوعات عرفانی، طنز، تعلیمی و میهن دوستی به آدرس ارائه شده ارسال کنند.»

شیوه شرکت در (بخش موسیقی) جشنواره:

دانش آموزان هنرمند و نوازنده، جهت شرکت در بخش موسیقی جشنواره می‌بایست با درج و ارسال کردن مشخصات خود از قبیل نام و نام خانوادگی، نام دبیرستان، پایه و رشته تحصیلی و نام ساز موسیقی و یک نمونه نواخته شده از قطعۀ مورد نظر برای اجرا به صورت فایل صوتی به آیدی دبیرخانه جشنواره در اپلیکیشن شاد : jashnvareh_poem2music@

و یا شماره دبیرخانه در همین پیامرسان : ٠٩٩۴٠۴۵٩٧٨۶ ارسال کرده و تا روز جشنواره قطعه موسیقی ارسال شده را جهت اجرا آماده کنند. حضور شخص متقاضی برای نواختن و اجرا در جشنواره الزامی است.

ملاحظات:

تمام دانش آموزان متوسطه دوم کلیه دبیرستان های شهرستان ایلام قادر به شرکت در جشنواره شعر و موسیقی هستند.

جشنواره در روز ١۶ اسفند راس ساعت ٨:٣٠ صبح در سالن آمفی تئاتر مرکز استعداد های درخشان شهید بهشتی ایلام برگزار خواهد شد

جشنواره شعر و موسیقی در هر دو بخش (شعر) و (موسیقی) به صورت مسابقه خواهد بود و آثار اجرا شده توسط شاعران برتر و برجسته استانی و کشوری و همچنین نوازندگان و موزیسین های مطرح استان و کشور در حین جشنواره داوری خواهد شد.

متقاضیان بخش شعر و ادبیات و ایضا بخش موسیقی می بایست آثار و مشخصات خود، همراه با موارد خواسته شده را حداکثر تا ١۴٠١/١٢/١٠ به آیدی و شماره گفته شده ارسال‌ کنند.

اسامی پذیرفته شدگان در هر دو بخش (شعر) و (موسیقی) ، مورخ ١۴٠١/١٢/١٣ به مدارسشان و به شخص شرکت کننده در پیام‌رسان شاد ابلاغ خواهد شد.

شرکت کنندگانی که آثار خود را ارسال می‌کنند، می بایست در روز جشنواره جهت خوانش شعر و اجرای موسیقی خود حضور داشته باشند، در غیر این صورت اثر ارسالی داوری نمی شود، مگر آنکه توسط خود دانش آموزان شرکت‌کننده در شعر و موسیقی در روز جشنواره اجرا شود.

علاوه بر اهدای تندیس و جوایز نفیس و نقدی به سه نفر برتر در هر دو بخش (شعر) و (موسیقی) جشنواره؛ به تمامی دانش آموزان شرکت کننده نیز لوح افتخار ویژه از طرف مرکز استعدادهای درخشان شهید بهشتی ایلام اهدا می شود.

خبرنگار: محمد حیدری فرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار