فصل طلایی سینمای کودک و نوجوان چه زمانی می‌رسد

تهران (پانا) - سینمای کودک و نوجوان در روزهای قبل از برگزاری جشنواره فیلم فجر را شاید بتوان به عنوان ناجی سینمای ایران یاد کرد سینمایی که ویروس کرونا و پس از آن شرایط کشور باعث شده بود روزهای سختی را سپری کند .

کد مطلب: ۱۳۴۸۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
فصل طلایی سینمای کودک و نوجوان چه زمانی می‌رسد

اگر به فیلم های سینمایی که قبل از برگزاری چشنواره فیلم فجر که هم‌اکنون نیز در حال اکران است بنگریم متوجه این موضوع می‌شویم که نزدیک به 5 فیلم کودک در این زمان در حال اکران در سینماهای کشور است که شاید در تاریخ سینمای کشور بی سابقه باشد.

از «بام بالا» گرفته تا « تورنادو 2» از انیمیشن «پسر دلفینی » تا « لوپتو» در این روزها در حال اکران هستند و با وضع موجود اکران خوبی را دنبال می‌کنند.

اما باید عنوان کرد سیاست اکران 5 فیلم سینمایی کودک در کنار هم سیاست درستی نیست زسیرا در حق این فیلم‌ها اجحاف خواهد شد زیرار نگاه مخاطب از نگاه تک سو که در هر برهه اکران به فیلم‌های کودک می‌شود این بار چهار راهی را دارد که باید از این بین انتخاب کند که چه فیلمی را ببیند البته این امر باعث رقابت بین فیلم‌ها می شود اما این رقابت به مثابه آن نیست که شاهد فروش بالاتری نیزدر اکران فیلم‌ها باشیم.

باید شورای اکران و سازمان سینمایی به نتیجه ای برسند که بهترین زمان برای اکران فیلم‌های کودک چه زمانی است ، در این زمان‌ها چند فیلم اکران شوند و .... این امر باعث می‌شود ما در زمانهای مختلف چون اکران عید نوروز و عید فطر و دیگر مناسبتها همچون تابستان فیلم مناسب کودک برای اکران داشته باشیم.

حال اکنون که جشنواره فجر به اتمام رسیده، لزوم برنامه‌ریزی برای رسیدن به یک اکران پویا در مدت‌زمان باقی‌مانده تا انتهای سال، بسیار ضروری است..

بیش از یک ماه دیگر تا انتهای سال، زمان باقی مانده است. زمانی که با در نظر گرفتن اعیاد آن، می‌تواند اتفاق‌های خوبی را برای سینمای ایران رقم بزند و از سویی، یک ریسک مطمئن باشد برای سینمایی که فعالان آن، اعتماد و علاقه چندانی برای نمایش فیلم در اسفندماه ندارند.

نمایش فیلم در شرایط کنونی، به نفع هر دو طرف معادله است؛ هم مدیریت سینمایی و سینماداران از این فضای به‌اصطلاح مرده، یک فرصت طلایی می‌آفرینند و هم فیلم‌ها از این شانس برخوردار خواهند بود که در هفته‌های نسبتا زیادی که با نوروز تلاقی پیدا می‌کند، به روی پرده مانده و مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

اسفند امسال اما ویژگی‌هایی دارد که سبب می‌شود تا نتوانیم آن را با مدت مشابه سالیان گذشته مقایسه کنیم. نخست آن‌که در این ماه، اعیادی وجود دارد که سبب رونق گیشه و استقبال مردم از سینماها می‌شود. ضمن اینکه ایام نوروز ۱۴۰۲، با ماه مبارک رمضان تلاقی پیدا کرده و طبیعی است که شاهد اکران طلایی در این بازه به‌مانند سالیان گذشته نباشیم بنابراین فیلمی که در این روزها به روی پرده می‌رود، از این شانس برخوردار خواهد بود که در ایام نوروز، تا عید فطر در جریان اصلی اکران حضور داشته باشد.

حال بهترین زمان است که با طرح های جدید و برنامه ریزی مناسب و انتخاب ژانرهای مختلف فیلم‌های مناسبی را برای بازه‌های مختلف مناسبتی و زمانی انتخاب کنیم تا سینمای ایران به روزهای خوب خود برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار