طرح دادرس دانش‌آموزی چیست

کرج (پانا) - امسال یازدهمین دوره طرح ملی دادرس، دانش‌آموز آماده در روزهای سخت با همکاری اداره آموزش و پرورش، طی تفاهم‌نامه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش، در مدارس برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۷۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح دادرس دانش‌آموزی چیست

دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روز‌های سخت» است که سازمان جوانان جمعیت هلال احمر این طرح را با هدف خودامدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌کند.

این طرح در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین هلال‌احمر و آموزش‌ و پرورش اجرا می شود که بر اساس آن دانش‌آموزان پایه های متوسطه حدودا به مدت ۱۶ ساعت با آموزش‌های امدادی آشنا می‌شوند.

اجرای طرح ملی دادرس با همراهی و هماهنگی هلال ‌احمر و اداره آموزش‌وپرورش سبب ارتباط خوبی بین دانش‌آموزان و فعالیت‌های امور جوانان هلال‌احمر می شود.

در طرح دادرس مربیان اعزامی از سوی هلال احمر در مدارس عضو این طرح شده و مهارت‌های مورد نیاز درمواقع بحرانی را به دانش آموزان یاد می‌دهند.

عمده این مهارت‌ها شامل مهارت‌های مربوط به کمک‌های اولیه بوده که شامل پناه گیری، تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، پانسمان، بانداژ، آتل بندی، حمل مصدوم، اطفای حریق، اسکان اضطراری و چادر زنی و.. است.

وقوع حوادثی مانند سیل و زلزله عادت طبیعت است و اگر برای روزی که سیل یا زلزله می آید آماده نباشیم، دچار مشکلات سختی می شویم.

دانش آموز خبرنگار: ملیکا بهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار