معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

اجرای برنامه‌ها با 2 رویکرد «تکریم و تصویرسازی از جلوه‌های تربیت» در هفته امور تربیتی

تهران (پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت برنامه‌ها در هفته امور تربیتی با 2 رویکرد «تکریم و تصویرسازی از جلوه‌های تربیت» اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۷۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه‌ها با 2 رویکرد «تکریم و تصویرسازی از جلوه‌های تربیت» در هفته امور تربیتی

اصغر باقرزاده با اشاره به برنامه میراث ماندگار و گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی در روز ۸ اسفندماه اظهار کرد: ابتنای امور تربیتی بر پایه مفاهیم بلند و عمیق آیات روح‌بخش قرآنی و آرمان‌های امام راحل(ره) و اهداف انقلاب اسلامی توسط شهیدان باهنر و رجایی انجام گرفته است. مربیان امور تربیتی در زمینه شناسایی، پرورش و هدایت استعدادها، خلاقیت‌ها و تربیت دینی آنان تلاش وافر و نقش قابل تقدیری را ایفا کرده‌اند.

باقرزاده بیان کرد: با تأمل و تعمق درباره اهداف و سیاست‌های «نهاد امور تربیتی» لزوم پاسداشت این میراث ارزشمند و تقویت جایگاه آن به عنوان رکن مؤثر در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، اهداف عالیه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و احیای نقش تربیتی کارکنان ضروری است. در برنامه گرامیداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی، تلاش می‌شود موضوع تربیت و تحقق آن با توجه به ساحت‌های شش‌گانه و چرخش‌های تحول‌آفرین، محور برنامه‌ها و عینی‌سازی و تصویرگری تربیت در مدرسه و سرلوحه برنامه‌ها قرار گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی، سیاست‌های این هفته را برشمرد و اشاره کرد: مردمی‌سازی هفته تربیت اسلامی و روز امور‌ تربیتی با تشکیل ستادهای فرعی؛ مدرسه‌محور بودن برنامه‌های هفته تربیت اسلامی و روز امور‌ تربیتی؛ برجسته‌سازی نقش والدین در تربیت؛ تصویر‌سازی اجتماعی و فرهنگی از جلوه‌های تربیت؛ ارزشگذاری به ارکان مؤثر در تربیت؛ پاسداشت خدمات و افتخارات مربیان امور تربیتی از جمله سیاست‌های این هفته است.

وی در ادامه هدف کلی برگزاری برنامه‌ها در این هفته را توسعه گفتمان تربیت و تصویرگری جلوه‌های تربیت دانست و گفت: برنامه‌های این هفته در 2 محور «تکریم؛ ترویج و تصویرسازی از جلوه‌های تربیت» طراحی و با رویکرد شعار هفته تربیت اسلامی «ما همه در تربیت سهم داریم» تدوین و اجرا می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار