دوره ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای مدرسان قرآن دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

تهران (پانا) - با مشارکت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و دانشگاه فرهنگیان «دوره ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای مدرسان قرآن دانشگاه فرهنگیان» در قزوین و بوشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
دوره ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای مدرسان قرآن دانشگاه فرهنگیان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در راستای اجرای مصوبات اولین نشست شورای پایگاه بسیج شهید موسوی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان و به همت معاونت فرهنگی اجتماعی این دانشگاه و مشارکت سازمان پژوهش این دوره به مدت 6 روز برگزار شد.

با توجه به تغییرات کتاب‌های درسی قرآن دوره اول و دوم ابتدایی در سال تحصیلی جاری و ضرورت آشنایی استادان و مربیان قرآن پردیس‌های دانشگاهی کشور با مبانی، رویکردها و شیوه‌های تدریس و ارزشیابی درس قرآن این دوره با حضور ۱۰۰ استاد و مدرس از بیش از ۹۰ پردیس دانشگاهی در دو قطب قزوین و بوشهر برگزار شد.

این دوره به صورت کارگاهی با بیان سرفصل‌ها و موضوعات زیر برگزار شد:

۱- آموزش قرآن در اسناد تحولی
۲- جمله خوانی آیات
۳- رسم الخط آموزشی
۴- تفاوت و مراحل روخوانی و روان‌خوانی
۴- اشاره ثابت و متحرک
۵- راهبردهای تربیت و یادگیری قرآن
۶- روش‌های حفظ عمومی قرآن (جزء ۳۰)
۷- روش تدریس تدبر در پیام‌های قرآنی
۸- روش آموزش تلفظ حروف خاص عربی
۹- شیوه آموزش درک معنای کلمات و ترکیب‌های جملات قرآنی (کار در کلاس)
۱۰- روش تدریس داستان، یک نکته از هزاران، قطره اما دریا
۱۱- آشنایی با تغییرات ۱۵ گانه کتاب درسی قرآن دوره ابتدایی
۱۲- شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
۱۳- بررسی کتاب‌های درسی قرآن دوره اول و دوم ابتدایی

منابع این دوره شامل کتاب راهنمای تدریس معلم قرآن دوره اول و دوم ابتدایی (نهج القرآن) کد ۱۷۰۱ و کتاب‌های درسی قرآن پایه‌های اول تا ششم ابتدایی بود.

مدرسان این دوره سعید خداییان، حسن فلاح و رضا نباتی از مولفان کتاب‌های درسی قرآن و کارشناسان قرآن سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بودند.

لازم به یادآوری است درس روش تدریس آموزش قرآن دوره ابتدایی، یکی از دروس تخصصی رشته آموزش ابتدایی است که طی آن دانشجویان این رشته با مبانی و روش تدریس قرآن دوره ابتدایی آشنا می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار