دوره ارتقای صلاحیتهای حرفهای مدرسان قرآن دانشگاه فرهنگیان برگزار شد
تهران (پانا) - با مشارکت سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و دانشگاه فرهنگیان «دوره ارتقای صلاحیتهای حرفهای مدرسان قرآن دانشگاه فرهنگیان» در قزوین و بوشهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، در راستای اجرای مصوبات اولین نشست شورای پایگاه بسیج شهید موسوی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با شورای مرکزی بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان و به همت معاونت فرهنگی اجتماعی این دانشگاه و مشارکت سازمان پژوهش این دوره به مدت ۶ روز برگزار شد.
با توجه به تغییرات کتابهای درسی قرآن دوره اول و دوم ابتدایی در سال تحصیلی جاری و ضرورت آشنایی استادان و مربیان قرآن پردیسهای دانشگاهی کشور با مبانی، رویکردها و شیوههای تدریس و ارزشیابی درس قرآن این دوره با حضور ۱۰۰ استاد و مدرس از بیش از ۹۰ پردیس دانشگاهی در دو قطب قزوین و بوشهر برگزار شد.
این دوره به صورت کارگاهی با بیان سرفصلها و موضوعات زیر برگزار شد:
    ۱- آموزش قرآن در اسناد تحولی
    ۲- جمله خوانی آیات
    ۳- رسم الخط آموزشی
    ۴- تفاوت و مراحل روخوانی و روانخوانی
    ۴- اشاره ثابت و متحرک
    ۵- راهبردهای تربیت و یادگیری قرآن
    ۶- روشهای حفظ عمومی قرآن (جزء ۳۰)
    ۷- روش تدریس تدبر در پیامهای قرآنی
    ۸- روش آموزش تلفظ حروف خاص عربی
    ۹- شیوه آموزش درک معنای کلمات و ترکیبهای جملات قرآنی (کار در کلاس)
    ۱۰- روش تدریس داستان، یک نکته از هزاران، قطره اما دریا
    ۱۱- آشنایی با تغییرات ۱۵ گانه کتاب درسی قرآن دوره ابتدایی
    ۱۲- شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
    ۱۳- بررسی کتابهای درسی قرآن دوره اول و دوم ابتدایی
  
منابع این دوره شامل کتاب راهنمای تدریس معلم قرآن دوره اول و دوم ابتدایی (نهج القرآن) کد ۱۷۰۱ و کتابهای درسی قرآن پایههای اول تا ششم ابتدایی بود.
مدرسان این دوره سعید خداییان، حسن فلاح و رضا نباتی از مولفان کتابهای درسی قرآن و کارشناسان قرآن سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش بودند.
لازم به یادآوری است درس روش تدریس آموزش قرآن دوره ابتدایی، یکی از دروس تخصصی رشته آموزش ابتدایی است که طی آن دانشجویان این رشته با مبانی و روش تدریس قرآن دوره ابتدایی آشنا میشوند.
							
ارسال دیدگاه