نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین:

معلمان ادامه دهندگان رسالت انبیا هستند

قزوین (پانا) - نمانیده ولی فقیه در استان قزوین، ضمن تبریک دهه فجر اظهار کرد بنیانگذاری کار تعلیم و تربیت که رسالت معلمی است، با خدا بوده و از این حیث بسیار ارزشمند است.

کد مطلب: ۱۳۴۶۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
معلمان ادامه دهندگان رسالت انبیا هستند

نمانیده ولی فقیه در استان قزوین، در جمع مدیران و کارکنان اداره‌کل آموزش‌و پرورش استان قزوین، ضمن تبریک دهه فجر اظهار کرد: بنیانگذاری کار تعلیم و تربیت که رسالت معلمی است، با خدا بوده و از این حیث بسیار ارزشمند است.

وی عنوان کرد: پیغمبران هم وارد شغل خدا شدند، امام خمینی (ره) نیز به معلمان عزیز فرمود: معلمی شغل انبیاست، یعنی ریشه معلمی را باید در رسالت انبیاء جست‌وجو کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان کرد: کار ما روحانیون نیز معلمی است، معلمی فقط این نیست که ما درس مورد نظرمان را تدریس کنیم و برویم، بلکه تمام این درس‌ها باید منتهی به کرامت و انسانیت شوند، معلم باید روشن باشد تا بتواند روشنگر باشد.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: خداوند در سوره نور می‌فرماید هر چه نور، برکت، عزت و کرامت در آسمان‌ها و زمین است متعلق به خداست، حقیقت عالم متعلق به خداست، این باید برای ما در کسوت معلمی به عنوان یک تابلو باشکه خداوند در آیه۴۰ سوره نور می‌فرماید هر کس را که خدا نوری در جان او قرار ندهد هرگز روشنی نخواهد یافت، اگر خدا کسی رانورانی نکند، این فرد دیگر به درد مردم، خانواده و هیچ کس نمی‌خورد.

وی تصریح کرد: خدا در آیه۳۰سوره فصلت فرموده آنان که گفتند خداوند پروردگار ماست و بر این ایمان پایدار ماندند، فرشتگان بر قلب آن‌ها نازل شدند و مژده دادند که نترسید و اندوهیگن نباشید، شما را به همان بهشتی که وعده داده شده بشارت می‌دهیم.

ایشان ادامه داد: امام خمینی (ره) به معنای واقعی کلمه گفت پروردگار من فقط خداست و ظالمان و مستکبران نباید به دین، کرامت انسانی و ملت ما آسیبی وارد کنند، این‌گونه استقامت کرده و فریاد بلند کرد و در نهایت انقلاب به پیروزی رسید.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: امام حسن عسکری (ع) فرموده‌اند هیچ آدم عزتمند و آبرومندی حق را رها نکرد، مگر اینکه به خاک ذلت نشست، و هیچ آدم ضعیف و ناتوانی به حق نچسبید، مگر اینکه عزتمند شد؛ انقلاب ما تفسیر این حدیث شریف است.

وی اظهار کرد: شاه یک عمر برای آمریکایی‌ها نوکری کرداما وقتی بیمار بود آمریکایی‌هاحتی یک خانه مسکونی به او ندادند و مجبور شد به مصر پناه ببرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار