مسابقات ملی دانش‌آموزی فرصت نخبه‌یابی و انتخاب ترکیب تیم ملی است

شیراز (پانا) - به گفته رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور، تیم‌های ملی دانش‌آموزی در ۵ رشته در حال برگزاری است و در پایان این مسابقات، برترین‌ها برای شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی معرفی خواهند شد.

کد مطلب: ۱۳۴۴۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات ملی دانش‌آموزی فرصت نخبه‌یابی و انتخاب ترکیب تیم ملی است

حسین بابویی در حاشیه بازدید از سالن های محل برگزاری مسابقات ورزشی والیبال و بسکتبال دانش اموزان متوسطه دوم کشور در شیراز گفت: المپیاد ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور در دهه فجر به میزبانی چند استان، از جمله فارس برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی گفت: ورزش دانش‌آموزی، مهمترین زیرساخت و معبر ورزش قهرمانی کشور است و به همین منظور باید همه توان و پتانسیل موجود برای برگزاری و ارتقای سطح کمی و کیفی رویدادهای ورزش دانش آموزی به کار گرفته شود.
بابویی گفت: امسال با حمایت های ارزشمند مقام عالی وزارت اموزش و پرورش و همچنین استقبال بالایی که از طرف استان‌ها دیده می‌شود، منتظر یک المپیاد ورزشی باشکوه در دهه مبارک فجر هستیم.
رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی افزود: این مسابقات در گرامیداشت دهه مبارکه فجر برای دوره دوم متوسطه به میزبانی سه استان فارس، خوزستان و هرمزگان و با حضور بیش از ۵ هزار دانش‌آموز ورزشکار و عوامل اجرایی در رشته‌های فوتبال، فوتسال، دو و میدانی، بسکتبال و والیبال از ۹ بهمن ماه سال جاری اغاز شده و به مدت ۲۳ روز برگزار می‌شود.
بابویی از همه متولیان اموزش و پرورش در کشور درخواست کرد: جهت برگزاری هر چه بهتر این رویداد، با هدف ارتقای سطح کیفی و کمی مسابقات، تمام همت خودرا بکار گیرند.
رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی گفت: ورزش دانش آموزی نیاز به حمایت بیشتر دارد تا بتوانیم جوابگوی ۱۶ میلیون دانش آموز سراسر کشور باشیم.
بابویی گفت: در پایان این مسابقات تیم های ملی دانش آموزی در این ۵ رشته برای شرکت در مسابقات آسیایی و جهانی معرفی خواهند شد.
رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی در خصوص میزان بودجه برگزاری این المپیاد خاطرنشان کرد: کلیه اعتبارات برگزاری این مسابقات در ۵ رشته در نظر گرفته شده از سوی آموزش و پرورش تامین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی با بیان این که ورزش دانش آموزی نیاز به حمایت بیشتر دارد، تصریح کرد: برای برگزاری مسابقات و فعالیت های ورزشی دانش آموزان سراسر کشور نیاز به حمایت تمام دستگاه‌ها و ارگانهای مربوطه داریم، در حال حاضر در این حوزه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و از نظر ساختاری مشکلات زیادی داریم، به طوری که سالن استاندارد که بخواهیم مسابقات ملی و بین المللی برگزار کنیم، نداریم.
رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی همچنین یکی دیگر از مشکلات ورزش دانش آموزی را نداشتن خوابگاه عنوان کرد و افزود: با توجه به پوشش نزدیک به ۱۶ میلیون دانش آموز، همواره برای برگزاری مسابقات به جز کمبود سالن استاندارد، خوابگاه به اندازه کافی نداریم و هر دوره که میزبان برگزاری مسابقات هستیم، مجبوریم از خوابگاه های سایر ارگان ها نیز استفاده کنیم.
بابویی سپس به مشکل دیگری در ورزش دانش آموزی اشاره کرد: ما در حوزه استعدادیابی نیز الگوی واحدی نداریم و کار به صورت جزیره ای انجام می شود، نیاز است که در این خصوص سیاست گذاری کلان صورت بگیرد و هر دستگاه وظایف خود را در امر استعدادیابی به درستی انجام دهد تا در آینده با مشکلات عدیده ای روبرو نشویم.
وی ضمن تشکر از دولت و مجلس برای حمایت از ورزش دانش آموزی، اظهار کرد: برای خدمات رسانی به ۱۶ میلیون دانش آموز باید بودجه تربیت بدنی افزایش پیدا کند تا جوابگوی این تعداد دانش‌آموز باشیم.
رییس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور به همراه مدیرکل و معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش فارس از محل برگزاری مسابقات، خوابگاه‌ها و پذیرش تیم های شرکت کننده در مسابقات ورزشی بسکتبال و والیبال دانش اموزان دوره دوم متوسطه کشور در شیراز بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار