فرمانده نیروی زمینی ارتش:

‌تولید خودروهای ملی ۶۰ ‌و ۱۰۰ تن توسط نزاجا در مرحله استانداردسازی است

همکاری نیروی زمینی ارتش با ۱۰۲ شرکت دانش‌بنیان/ بالگردهای نیروی زمینی ارتش مجهز به دوربین‌های دید در شب هستند

تهران (پانا) - فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت‌ نیروی زمینی‌ به‌سمت نیروی دانش‌محور در نیروهای مسلح سوق داده شده تا در مسیر دانش‌بنیان کردن تجهیزات حرکت کند.

کد مطلب: ۱۳۴۲۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
‌تولید خودروهای ملی ۶۰ ‌و ۱۰۰ تن توسط نزاجا در مرحله استانداردسازی است

‌به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش در جشنواره ایده‌پردازی و تقدیر از نخبگان علمی این نیرو که صبح امروز (یکشنبه) در ستاد فرماندهی این نیرو و با حضور محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، گفت: از جمله موضوعات مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) موضوع علم، نوآوری و فناوری است که روز گذشته معظم له از نمایشگاه دستاوردهای علمی وزارت خانه‌ها بازدید کردند.

فرمانده نیروی زمینی تصریح کرد: نیروی زمینی را به‌سمت نیروی دانش محور ‌در نیروهای مسلح سوق دادیم تا در مسیر دانش‌بنیان کردن تجهیزات حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت پایدار متکی به علم و دانش و فناوری است، یادآور شد: در نیروی زمینی ۲۳ رسته دفاعی داریم که با در هم آمیختگی آن‌ها چرخه دفاعی و حدود و ثغور نیروی زمینی فراهم می‌شود.

امیر سرتیپ حیدری با بیان اینکه ارتباط خوبی بین ما با دانشگاه‌های کشور برقرار شده است‌ گفت: نیروی زمینی با بهره‌گیری از دانشگاه‌های کشور، ۱۰۲ شرکت دانش‌بنیان و همکاری با دانشگاه‌های صنعتی کشور مرتبط است تا بتواند این ۲۳ رسته را در چرخه دفاعی کشور بکار گیرد.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش موفق عمل کرده است، افزود: توانستیم موشک‌های دورزن، دقیق‌زن و تسلیحات هوشمند تولید کنیم و مفتخریم امنیت در کشورمان برقرار است و متکی به علم و فناوری بومی هستیم.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به اینکه نیروی زمینی، نیرویی علمی، محوری و دانش‌بنیان است، عنوان کرد: توانستیم با بومی‌سازی انواع فناوری‌ها و نوآوری‌ها از جمله خدمات بالگردی در همه صنایع گام‌های اساسی برداشته و پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز هوانیروز از نیروی تاکتیکی به نیروی راهبردی تبدیل شده است، تصریح کرد: امروز بالگردهای ما مجهز به دوربین‌های دید در شب هستند تا عملیات‌های شبانه انجام دهند.‌

وی با تاکید بر علم و دانش در حوزه مهندسی پزشکی در نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: در موضوعات پزشکی و مهندسی پزشکی توانمندی بالایی داریم و توانستیم ۱۲ هزار کادر پزشکی را در عرصه کرونا به کار بگیریم و ۷ بیمارستان بسازیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: تانک‌های نیروی زمینی ارتش در حال حاضر مجهز به علم و فناوری روز شدند تا در صحنه‌های جنگ اثر بخش باشند و در حال پوست‌اندازی در زمینه تسلیحات هستیم و توانستیم تسلیحات را به یک تحول اساسی برسانیم که ۴ ویژگی دورزنی، دقیق زن و نقطه زن، هوشمند‌سازی و شبکه محور تجهیزات را با ایجاد هم افزایی در کمترین زمان با بیشترین کارکرد توسط دانشمندان جوان ایرانی بدست آوریم.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تولید خودروهای ملی ۶۰ تن و ۱۰۰ تن از ستاد کل نیردهای مسلح ماموریت یافتیم و در مرحله استاندارسازی هستیم و سعی کردیم در ارتباط با مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان از علم روز بهره بگیریم تا جهش علمی را در این نیرو ایجاد کنیم.

در پایان این مراسم از ۶ جلد کتاب در حوزه ایده‌پردازی در نیروی زمینی ارتش نیز رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار