تصویب یک فوریت لایحه «مجوز صدور برات کارت به‌منظور تامین منابع مالی مورد نیاز شهرداری تهران»

تهران (پانا) - یک فوریت لایحه «مجوز صدور برات کارت به‌منظور تامین منابع مالی مورد نیاز شهرداری تهران» مورد بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۳۴۱۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تصویب یک فوریت لایحه  «مجوز صدور برات کارت به‌منظور تامین منابع مالی مورد نیاز شهرداری تهران»

لطف‌الله فروزنده، معاون مالی شهرداری تهران با بیان اینکه «برات کارت» یک روش مالی است که ما بر اساس آن پول نقد را در اختیار پیمانکار قرار می‌دهیم، گفت: پیمانکاران از ما مطالبه دارند و به غیر از امسال حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم که باید با یک برنامه ریزی امسال و سال آینده این مبلغ را تسویه کنیم.

وی با بیان اینکه بر اساس روش« برات کارت» ما این برات کارت را در اختیار پیمانکار قرار می‌دهیم و پس از ۹ ماه پیمانکار می‌تواند این مبلغ را تسویه کند، گفت: برات کارت مثل چک یا حواله مالی است و از آنجایی که ما پول نداریم که با پیمانکار تسویه کنیم از برات کارت استفاده می‌کنیم یعنی ما به پیمانکار این کارت را می‌دهیم و ما به بانک بدهکار می‌شویم و بعد از آن بعد از ۹ ماه با بانک تسویه می‌کنیم و به مانند قرض می‌شود.

حبیب کاشانی، خزانه‌دار شورای شهر تهران در مورد این لایحه گفت: برات کارت چیز جدیدی نیست اما دقیقا بگویید که از چه محلی می‌خواهید این کار را انجام دهید و در اسناد ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۱ این مبلغ دیده می‌شود؟

فروزنده پاسخ داد: به احتمال زیاد با بودجه غیر نقد امسال این مبلغ تسویه خواهد شد.

در پایان یک فوریت لایحه مجوز صدور «برات کارت» به منظور تامین مالی مورد نیز شهرداری تهران به تصویب اعضا رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار