ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی 9:30 اعلام شد

بیرجند (پانا) - مردم خراسان جنوبی دیروز در حالی یک روز برفی را تجربه کردند که دمای هوا این روزها تا ۲۰ درجه زیر صفر رسید و افزایش مصرف، باعث افت شدید فشار گاز شد. یک هفته تعطیلی اداره‌ها، شهرک‌های صنعتی، قطع گاز اماکن غیرمسکونی و استفاده از سوخت جایگزین تدبیری بود که ستاد مدیریت بحران استان برای عبور از بحران گاز و سرما پیش برد. حالا استاندار دستور بازگشایی دستگاه‌های اجرایی را صادر کرده به شرط اینکه از سوخت جایگزین استفاده شود در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ساعت کاری ادارات خراسان جنوبی 9:30 اعلام شد

استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان از هفته آینده با ۲ ساعت تأخیر یعنی ساعت ۹:۳۰ آغاز به کار می‌کنند.

جواد قناعت در نشست مشترک شورای اداری و ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی افزود: شرط باز بودن ادارات استفاده از سوخت جایگزین است و در صورت استفاده از گاز، برخورد جدی خواهیم داشت.

وی گفت: اوایل هفته آینده حضور مدیران اجباری و حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در حد ضرورت خواهد بود. همچنین از سه‌شنبه هفته آینده با افزایش نسبی سرما مصوبات جدی گرفته خواهد شد تا کمترین ضرر و زیان متوجه استان شود.

وی با گلایه‌مندی از برخی مدیران استان به دلیل همراهی نکردن در مدیریت مصرف انرژی گفت: تعداد انگشت شماری از دستگاه‌های اجرایی در مدیریت مصرف انرژی کوتاهی می‌کنند که نشان‌دهنده درک پایین از شرایط موجود است.

استاندار به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، ادارات کل صمت، جهاد کشاورزی و بانک‌های متولی مأموریت داد که برای برخی صنوف و واحدهای تولیدی که همراهی لازم را با ستاد مدیریت انرژی استان دارند، در زمینه استمهال تسهیلات و چک برگشتی آنان جلسه برگزار کنند و کمک‌های لازم ارائه شود.

وی از فرمانداران ۱۱ گانه خراسان جنوبی هم خواست در صورت قطعی گاز مدیریت خوب را برای جلوگیری از ایجاد فضای التهاب داشته باشند.

قناعت با تأکید بر اینکه نانوایی‌ها نسبت به تأمین سوخت جایگزین اقدام کنند، گفت: همچنین همه امکانات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری در استان فراهم و این آزمون در روزهای پایانی هفته جاری به نحو مطلوب برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید مشعل دوگانه سوز و سوخت جایگزین را در ادارات استان پیش‌بینی کنند، افزود: اداراتی که مشعل جایگزین ندارند باید نسبت به تأمین مشعل و سوخت جایگزین در اسرع وقت اقدام کنند و در دو هفته آینده موضوع را رصد می‌کنیم که کدام دستگاه‌ها در این خصوص به خوبی اقدام کرده‌اند.

قناعت به پیگیری‌ ۲ طرح مهم زیرساختی برای تأمین انرژی پایدار استان اشاره کرد و گفت: خط انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان و خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان از طرح‌های زیرساختی مهم است که در حوزه تأمین انرژی پایدار برای استان در دستور کار دولت است.

وی افزود: سال گذشته تفاهم‌نامه خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی مسیر رفسنجان، بیرجند، تربت حیدریه، مشهد بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران و بانک ملت با عنوان خط لوله تابش (تأمین انرژی بازار شرق) امضا شد و همچنین مصوبه شورای اقتصاد را نیز گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هم از پایداری نسبی شبکه‌های گاز این استان خبر داد و گفت: با بازگشایی ادارات و دستگاه‌های اجرایی، خدمات حضوری به مردم ارائه می‌شود تا کارهای اداری و ضروری مردم انجام شود.

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی از قطع برق و گاز شهرک‌های صنعتی استان در راستای مدیریت مصرف انرژی خبر داد و گفت: باید مدیریت هوشمند داشته باشیم تا صنایع ما بیش از این متضرر نشوند.

عباس زاده ادامه داد: با وجود افت شدید فشار گاز در استان تأمین و پایداری گاز خانگی در اولویت قرار گرفت و برخی شب‌ها فشار گاز تا زیر ۵۰ سی پی آی هم رسید اما با مدیریت و تلاش جهادی و فنی تیم‌های امدادی خراسان جنوبی قطعی گاز را در استان نداشتیم.

وی افزود: قطع گاز صنایع و اصناف، استفاده از سوخت جایگزین در مراکز درمانی، قطع گاز جایگاه‌های سی.ان.جی، گلخانه‌ها و مرغداری‌ها، تعطیلی ادارات، غیرحضوری شدن مدارس، لغو امتحانات و تعطیلی آموزش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، کاهش ساعات کاری اصناف، تعطیلی بخش‌های خصوصی همگی تدابیری در خراسان جنوبی بود که گاز بخش خانگی قطع نشود.

وی با اشاره به جشن پایان گازرسانی به تمامی شهرهای و روستاهای خراسان‌جنوبی در هفته دولت امسال افزود: برای تأمین گاز روستاهای مناطق مرزی استان سه هزار کیلومتر خط انتقال گاز اجرایی شده و در یک سال گذشته ۴۰۰ روستای جدید با هزینه‌های بالا گازرسانی شده که این حجم کار در استان کاری جهادی و قابل تقدیر است.‌

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی هم از پایداری نسبی شبکه‌های گاز استان خبر داد و گفت: با اقدامات فنی، فشار گاز در استان افزایش نسبی دارد و شبکه‌ها پایدار است.

رحمان محمودی افزود: در حال حاضر قطعی گاز در استان نداریم و شاید به صورت پراکنده رگلاتور قطع شود که تیم‌های امداد ما به موقع نسبت به رفع قطعی گاز اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فشار گاز ورودی استان در خضری دشت بیاض ۲۷۰ پی سی آی است، گفت: کمترین فشار گاز در دیهوک شهرستان طبس با ۷۱ پی سی آی بوده و فشار زیر ۲۰۰ پی سی آی موضوعی بحرانی است که ما با اقدامات فنی شبکه‌های گاز استان را نگه می‌داریم.

همچنین مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر پیک مصرف برق استان ۲۱۱ مگاوات است که نسبت به هفته‌های گذشته هشت تا ۱۰ درصد افزایش دارد.

مهدی دادگر از دستگاه‌های اجرایی و مردم خواست تابلوهای مازاد و برق تزئینات ساختمان را قطع کنند و نهایت مدیریت را در مصرف انرژی داشته باشند تا با کمترین چالش از بحران سردی هوا عبور کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: باید بازگشایی مدارس استان را از هفته آینده داشته باشیم تلاش ما این خواهد بود که در صورت بازگشایی در مدارس دارای مشعل جایگزین از سوخت جایگزین استفاده کنیم.

سید علیرضا موسوی‌نژاد با اشاره به وجود ۲ هزار و ۲۸۶ فضای آموزشی با ۹ هزار و ۹۰۰ کلاس درس در خراسان جنوبی، بیان کرد: در مدارس و فضاهای آموزشی ما ۶ هزار و ۶۸۶ تأسیسات مرکزی گازسوز داریم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی هم گفت: با تقلب و تخلفات در کنکور برخورد جدی قضایی خواهیم داشت تا حق کسی ضایع نشود.

حجت‌الاسلام علی نسایی زهان افزود: به دلیل نگرانی والدین و دانش آموزان باید کنکور در فضای گرم و مناسب برگزار شود.

وی ادامه داد: ادارات دولتی در راستای خدمات‌رسانی مطلوب به مردم بازگشایی شود و می‌توانند در این خصوص از سوخت جایگزین استفاده کنند تا کار مردم روی زمین نماند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز با اشاره به فعالیت همه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان استان افزود: ۳۲ تیم امدادی هلال احمر با فعالیت در ۲۵ پایگاه جاده‌ای، ۸۰ آمبولانس اورژانس در پایگاه امداد شهری و روستایی، ۱۹۲ تیم پلیس در جاده‌ها، ۱۲ خودروی شن‌پاش و نمک‌پاش و برف‌روب شهرداری بیرجند در حال فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی هم از برف روبی هزار و ۸۷۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان با توجه به آغاز بارش برف از شب چهارشنبه در سطح استان خبرداد.

جلال زاده ادامه داد: از شب چهارشنبه تاکنون ۱۹۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری با همکاری ۲۳۰ نیروی راهدار در قالب ۵۳ اکیپ در حال خدمت رسانی در محور‌های استان با اولویت برف روبی و بازگشایی محور‌های اصلی و شریانی هستند. به علاوه راهداران مستقر در محور‌های استان در این مدت به ۹۱ دستگاه خودرو امدادرسانی کرده اند.

فاطمه رجب زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار