فرماندار فیروزکوه تاکید کرد:

ضرورت تقویت نگاه هدف‌محوری در جلسات شورای آموزش و پرورش

فیروزکوه (پانا) - فرماندار فیروزکوه‌ درجلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه، بر تقویت نگاه هدف‌محوری در جلسات شورا تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تقویت نگاه هدف‌محوری در جلسات شورای آموزش و پرورش

محمد حیدری‌منش، فرماندار فیروزکوه در جلسه شورای آموزش و پرورش، ضمن تشکر از اعضا شورا گفت: یکی از اهداف اساسی شورای آموزش و پرورش، ایجاد مشارکت‌جویی در تحقق مسائل آموزشی و پرورشی است که شورای آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت‌های مختلف را جذب کند.

حیدری‌منش ضمن تشکر از فاطمه سیر، مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه، در خصوص پیگیری‌های مسائل شورا که به کسب رتبه اول در استان منتج شده، بیان کرد: باید به این اولویت توجه کنیم که آموزش و پرورش فرایندی است برای خلق دنیای آینده کشور و سنگ بنایی است برای فرهنگ، سیاست و اقتصاد و مسائلی که در آینده با آن مواجه هستیم. قطعا برای برسی نقش آموزش و پرورش در توسعه کشور باید به این نکته توجه کنیم که رشد آموزش و پرورش در کشور ما در گرو تحقق ۲ سند بنیادین است؛ یکی سند تحول بنیادین آموزش پرورش و دیگری بیانیه گام دوم انقلاب، که اینها فرایند آموزش و پرورش را به طور هدفمند به تربیت نیروی انسانی و کادر تراز انقلاب یعنی نیروی انسانی چندساحته انسانی که ویژگی‌های لازم برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی را دارا است، سوق می دهند.

وی افزود: جلسات شورا باید هدف‌محور باشد و لازم است که این‌نگاه را تقویت کنیم و از طرفی باید به دنبال ایجاد عدالت آموزشی باشیم که از نکات مهمی است که در راهبرد اساسی آموزش پرورش در کشور ما‌ مطرح است.

فرماندار فیروزکوه، در ادامه تصریح کرد: ضمن‌ تعریف پروژه پژوهشی برای بررسی مسائل دانش‌‌آموزان، لازم است که برنامه‌هایی هم در حوزه جهاد تبیین و هم در حوزه آموزش، جهت رفع مسائل در شورا اجرا شود و اینکه باید در حوزه رفع افت تحصیلی دانش‌آموزان علیرغم اینکه فیروزکوه با پیگیریهای دکتر سیر و بدنه آموزش و پرورش به لحاظ میانگین نمرات امتحانات نهایی بالاترین میانگین را دارد، تلاش کنیم.

وی در پایان گفت: با مدیریت جلسات شورا می توانیم شاهد خروجی مناسبی باشیم؛ لازم است در شهرستان تلاش کنیم فرایند آموزش در کنار مسائل تربیتی که دغدغه همه ما است محقق شود و در حوزه تحصیل، تهذیب و ورزش در راستای هدف والا که حضرت خامنه‌ای به آن اشاره داشتند و با توجه به نگاهی که دولت سیزدهم به آموزش و پرورش دارد، بتوانیم زمینه ساز تحولی در حوزه اموزش و پرورش شهرستان باشیم.

دانش‌‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار