نقش پررنگ بانوان در تحکیم خانواده

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت بانوان به عنوان ستون اصلی خانواده، نقش مهمی در تحکیم و بنیان آن ایفا می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۹۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
نقش پررنگ بانوان در تحکیم خانواده

کلام اله صفری،مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه امور بانوان استان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام شامخ زن با اشاره به آیات قرآنی و با بیان اینکه همه در مقابل اعمال خود مسئول هستند و در آن دنیا پاسخگو خواهند بود، اظهار کرد: بدون شک در هر مسئولیتی که هستیم باید خدا را شاهد بر اعمال خود بدانیم.

وی با عنوان اینکه جامعه و آموزش و پرورش در دوران کرونا با مشکلات زیادی مواجه شد، بیان کرد: متاسفانه در این دوران دانش آموزان با آسیب های اجتماعی زیادی درگیر شدند و گاه این آسیب ها به خانواده ها نیز سرایت کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: خانواده ها در کنار آموزش و پرورش وظایف سنگینی را بر عهده دارند که این مهم جز با سعه صدر و تدوین برنامه های تربیتی مناسب میسر نخواهد شد.

صفری با اشاره به مشکلات آموزشی، تربیتی، فضاهای آموزشی و ... گفت: باید قدم های اساسی برداریم و هر کسی در هر مسئولیتی بایستی وظایف خود را به نحو احسن انجام دهد تا به سر منزل مقصود برسیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش، از کنکور بعنوان دغدغه اصلی امام جمعه و استاندار اردبیل یاد کرد و گفت: همه در مقابل موفقیت کنکور دانش آموزان استان مسئولیم و در این رابطه برنامه های خوبی در استان تدوین شده که موضوع فوق در مرحله عملیاتی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بااشاره به تهیه وتدوین کتاب راه موفقیت در امتحانات نهایی در این استان گفت: اگر ارزش علمی این کتاب تبیین شود بدون شک رتبه استان به میانگین استانی خواهد رسید.

وی همچنین ضمن تاکید به شاداب سازی مدارس تصریح کرد: برای ارتقا کیفیت آموزشی و تربیتی در مدارس باید از مدیران بافکر و دارای برنامه استفاده شود.

فریبا محمدلو ،مدیرکل امور بانوان استانداری اردبیل هم نقش مادری را جزو وظایف اصلی بانوان ایرانی عنوان کرد و گفت: از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری کمبود جمعیت است و دراین خصوص سفیران سلامت، انجمن اولیا و مربیان و دانشگاه علوم پزشکی و ... باید در این امر با جدیت وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه قانون جمعیت برای همه ابلاغ شده است، تصریح کرد: حمایت های دولت برای افزایش جمعیت بهبود یافته است.

در این جلسه روشنک فتاحی، کارشناس مسئول امور بانوان آموزش وپرورش استان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه امور بانوان استان گفت: باید ویژگی های شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را در زندگی الگوسازی کنیم چرا که آن حضرت یک الگوی جامع و کامل در تمام عرصه های فرهنگی، اجتماعی و ...است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار