معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در پیامی مطرح کرد:

جلب مشارکت مردم در بستر شوراهای آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت

تهران (پانا) - محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش، پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
جلب مشارکت مردم در بستر شوراهای آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه، محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به مناسبت سالروز تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش پیامی صادر کرد.

این پیام بدین شرح است:

تعلیم و تربیت، امری الهی است که وظیفه مهم پیامبران در مسیر انجام رسالت آن‌ها بوده است از این رو جایگاهی مهم و ارزشی بسیار در طول تاریخ بشر داشته است. در این میان توجه به اصول تعلیم و تربیت اسلامی در راستای سند تحول بنیادین امری ضروری است که فاصله از آن آسیب‌های بسیاری را در پی خواهد داشت. باید توجه داشت که تحقق اهداف والای تعلیم و تربیت اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یعنی تربیت انسانی چند بعدی برای حیات طیبه که مجهز به اصول علمی و اخلاق اسلامی بوده و برای تحول فردای ایران زمین تربیت شده باشد.

برای تربیت انسانی چندساحتی و تحقق تمدن نوین اسلامی باید به دنبال مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش بود چراکه تعلیم و تربیت امری مردمی(نه غیردولتی) و با همراهی خانواده‌ها برای تربیت فرزندان آن‌ها صورت می‌پذیرد. در واقع فرهنگ اسلامی - ایرانی با همراهی خانواده‌ها به نسل بعدی منتقل خواهد شد. در این راستا جلب مشارکت مردم در بستر شوراهای آموزش و پرورش اهمیت داشته که باید با برنامه‌ریزی و هدفگذاری به دنبال تحقق آن بود.
در راستای تحقق اهداف و وظایف مشخص شده برای معاونت آموزش متوسطه، انتظاراتی از شوراهای آموزش و پرورش به جهت تحقق ماموریت‌های تعریف شده وجود دارد که به شرح زیر است:
1- تهیه و تدوین برنامه آمایش سرزمینی در خصوص توزیع متوازن شاخه‌ها و رشته‌ها متناسب با بوم، نیاز بخش‌های صنعتی، کشاورزی و غیره

2- حمایت از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در استان‌ها برای جذب بازماندگان و تارکان تحصیل و الزام به نقش‌آفرینی و حمایت‌های دستگاه‌ها و بخش‌های استانی در این امر و حمایت از مدارس شبانه‌روزی و روستامرکزی

3- ارتقای کمی و کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی

4- حمایت و نظارت بر عملکرد پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی

5- اختصاص منابع مالی پایدار برای جبران افت تحصیلی ناشی از تعطیلی آموزش‌های حضوری در دوره بیماری کرونا

6- جلب مشارکت مراکز تولیدی و خدماتی، شهرک‌های صنعتی، کارخانجات و غیره برای ایجاد هنرستان‌های جوار در راستای تربیت نیروی انسانی مربوطه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار