حسین پاشایی در گفتگو با پانا:

ذوب آهن مقابل پرسپولیس دست پا بسته نخواهد بود

کم گل بودن لیگ تقصیر مربیان نیست/همه تیم‌ها فقر گلزنی دارند/می‌خواهیم با دست پر آزادی را ترک کنیم

تهران (پانا) - مربی ذوب آهن اصفهان گفت پرسپولیس قدرتمند است و این قدر ساختار حرفه‌ای دارد که حتی جزو بهترین‌های آسیاست اما ذوب آهن مقابل آنها دست و پا بسته نخواهدبود.

کد مطلب: ۱۳۳۹۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
ذوب آهن مقابل پرسپولیس دست پا بسته نخواهد بود

حسین پاشایی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به وضعیت ذوب‌آهن گفت:«تا اینجای فصل با توجه به بضاعتی که داشتیم نتایج قابل‌قبولی گرفتیم. همه می‌دانند تیم را از نوساختیم و شاکله اصلی تیم را بازیکنان جوانی تشکیل می‌دهند که آینده باشگاه هستند. ما اگر کل فصل را میانگین بگیریم، تا اینجا خوب کارکردیم و نتایج قابل‌قبول بوده است. در چند بازی بعد از جام جهانی قبول دارم، آن‌طور که باید خوب نبودیم و می‌توانستیم بهتر عمل کنیم. این تعطیلی‌ها همه‌ تیم‌ها را اذیت کرد. تیم ما بیشتر از بقیه. ما تا آمدیم هماهنگ شویم، وقفه افتاد و برای جام جهانی هم نزدیک به ۵۲ روز تعطیلی داشتیم.»

وی افزود: «کلاً وقفه برای هیچ سطحی خوب نیست و جذابیت و شور و هیجان لیگ را می‌گیرد. هفته‌های منتهی به جام جهانی خیلی شرایط بهتری بود. بازیکنان جوان و مستعدی که در لیگ بودند، تلاششان را مضاعف کردند تا شاید دیده شوند و در لیست نهایی تیم ملی باشند. این انگیزه باعث شد کیفیت‌ها بیشتر شود اما بعد از جام جهانی این عطش و انگیزه بازیکنان خوابید و طبیعی است که تیم‌ها هم نتوانند آن‌طور باکیفیت ظاهر شوند.»

مربی ذوب‌آهن با اشاره به کم گلی لیگ برتر تأکید کرد: «نمی‌شود به کم گلی لیگ ایراد گرفت. همه‌ی مربیان ما به‌روز و بادانش و علمی هستند. با آنالیز دقیق نقاط ضعف و قوت حریفان را شناسایی می‌کنند و بر طبق آن راه حریف را برای گلزنی می‌بندد. در کنار این مسائل باید قبول کنیم که مهاجمآن‌قدرتمندی نداریم و همه‌ی تیم‌ها با فقر گلزنی مواجه هستند. همه‌ی مهاجمان فعلی ما آن‌قدر قدرتمند و چارچوب شناس نیستند. فوتبالیست‌های خوب و باکیفیت ما اکثراً رفتند. مثلاً می‌بینید که مهدی طارمی در لیگ قدرتی و فیزیکی پرتغال آقای گل است و می‌درخشد. مهاجم گلزن در لیگ نداریم که بتواند چند باری پست سر هم گل بزند.»

حسین پاشایی گفت:«تیم‌های پولدار و باشگاه‌هایی که بضاعت مالی بالا دارند، سرمایه‌ها و ستاره‌های دیگر تیم‌ها را به‌راحتی می‌خرند. اما تیم‌هایی مثل ذوب‌آهن باید ستاره و بازیکن بسازند. اگر نسازند باید با همین روند پیش بروند. یکی از مشکلاتی که در سر راه فوتبال پایه وجود دارد، نبود زمین‌های خاکی و گل‌کوچک‌هایی است که سابق همه در آن زمین‌ها ازلحاظ تاکتیکی و تکنیکی خودشان را پرورش می‌دادند. اما متأسفانه الان زمین‌ها همه چمن مصنوعی شده و امکانات را برای بزرگسالان تدارک دیده‌اند.»

وی با اشاره به بازی با پرسپولیس تأکید کرد: «ما شرایط خیلی خوبی داریم. در نیم‌فصل دوم توانستیم سامان نریمان جهان را از نفت مسجدسلیمان بخریم و می‌تواند مقابل پرسپولیس به ما کمک کند. چند بازیکن هم در تمرین هستند و اگر تائید شوند، می‌خریم. بااین‌حال بازی سختی در پیش داریم. پرسپولیس جزو بهترین تیم‌های ایران و حتی آسیاست. ستاره‌ها و ساختار عالی دارد. ما برای این بازی باقرپسند و ابراهیم زاده که رباط دادند را نداریم و صادق صادقی هم محروم است. ما مقابل حریف قدرتمند خود دست‌وپابسته نیستیم و تلاش می‌کنیم با دست‌پر از آزادی خارج شویم.»

مهدی خزاعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار