معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی فارس:

مدل نوین تربیتی سازمان دانش آموزی قابل الگوگیری برای سایر نهادهای تربیتی است

شیراز (پانا) - معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی فارس، با تاکید بر اینکه در فضای تربیتی نمی‌توان سلیقه‌ای عمل کرد و باید مدل تربیتی وجود داشته باشد، گفت: حرف از تاثیرگذاری بر دانش‌آموزان است که می‌تواند به صورت دومینو بر روی سایر دانش‌آموزان هم اثر بگذارد و معتقدیم مدل نوین تربیتی ارائه شده در سازمان دانش آموزی قابل الگوگیری برای سایر نهادهای تربیتی است.

کد مطلب: ۱۳۳۹۴۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مدل نوین تربیتی سازمان دانش آموزی قابل الگوگیری برای سایر نهادهای تربیتی است

بهنام رازقی امروز در گردهمایی سالانه مسولان سازمان دانش‌آموزی فارس که در تالار ملاصدرای باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شده بود، گفت: در حالیکه سازمان دانش آموزی استان فارس بیشترین آمار جذب دانش آموزان را در کشور دارد، اما تاکید ما بر کیفیت بخشی به فعالیت‌ها است و برای تمام افراد جذب شده متناسب با بوم منطقه در راستای سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب باید برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری شود.

وی با اشاره به اینکه انتقال تجربیات موفق یکی از راه‌های پیشرفت و دستیابی به موفقیت است، از مسوولان مناطق خواست تا از ظرفیت روسای ادارات به عنوان رئیس شورای برنامه ریزی سازمان در مناطق و شهرستان‌ها استفاده کنند و برنامه‌ریزی به منظور برگزاری جلسات ماهانه انجام شود.

وی ادامه داد: معتقدیم رئیس سازمان دانش‌آموزی زمانی موفق است که با شناسایی مربیان کارآمد اقدام به کادرسازی کند و بر مبنای مخاطب سنجی و نیازهای دانش آموزان با همکاری مربیان سازمان که ستون‌های سازمان و سرمایه‌های سازمان هستند برای انجام فعالیت‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به آیین رونمایی از افق‌نگار برنامه راهبردی سه ساله سازمان دانش‌آموزی فارس، گفت: دراین برنامه اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت با رویکرد تحولی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین و متناسب با بوم منطقه ترسیم شده است.

وی با تاکید بر اینکه در فضای تربیتی نمی‌توان سلیقه‌ای عمل کرد و باید مدل تربیتی وجود داشته باشد، گفت: حرف از تاثیرگذاری بر دانش‌آموزان است که می‌تواند به صورت دومینو بر روی سایر دانش‌آموزان هم اثر بگذارد.

رازقی ادامه داد: امروزه فضای سواد در شش مقوله خلاصه می شود که یکی از آن سواد رسانه است و حرکت از یک جامعه صنعتی به اطلاعاتی نیازمند سواد است که در این راستا مرکز فضای مجازی سازمان دانش‌آموزی و مدرسه فضای مجازی این سازمان برنامه‌ریزی در راستای ارتقای سطح سواد رسانه دارد.

وی افزود: از آنجا که امروزه سبک زندگی ما و تربیت دانش‌آموزان ما عمدتا در دنیای دیگری با عنوان فضای مجازی در حال شکل گیری است، شناخت این فضا و مسلح شدن نسبت به خطراتی که این فضا دارد از اولویت‌ها است و اگر دانش‌آموزان ما تفکر استدلالی و انتقادی داشته باشند، می‌توانند از خود در این فضا مراقبت کنند و توانمند شوند.

وی گفت: ما به دنبال ایجاد تشکیلات درون مدرسه‌ای در مدارس تمام تشکیلاتی هستیم و برنامه‌ها در این مدارس باید کاملا تشکیلاتی و بر مبنای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان باشد.

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی فارس، با اشاره به اهمیت نقش مربی و معلم در تعلیم و تربیت خواستار دعوت و استفاده از ظرفیت تمام معلمان توانمند و همراه در فضای اعتقادی شد.

وی با تاکید بر اینکه در افق نگار راهبردی برنامه 3 ساله سازمان دانش‌آموزی در موضوعات مختلف از جمله سوادرسانه، شور و نشاط با محوریت برگزاری اردو‌های مختلف، قهرمان من، مدرسه پیشتاز، میدان دوپینگ و نوجوانان حرم با محوریت پیوند بین دانش‌آموزان و سه شهید حرم شاهچراغ (ع) توجه شده است، گفت: در این برنامه سعی شده است تعادل در تمام برنامه‌ها با رویکرد تحولی مبتنی بر سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در نظر گرفته شود و پذیرای دریافت تمام تجربیات شما در این مسیر هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار