مدیر پژوهشسرای باقرالعلوم قرچک:

پژوهشسرا، مکانی برای جذب و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است

قرچک(پانا) - مدیر پژوهشسرای باقرالعلوم قرچک، پژوهشسرا را بستر مناسبی برای گسترش استعدادهای دانش‌آموزان و تحقیق‌ و پژوهش بین آنها دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۹۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
پژوهشسرا، مکانی برای جذب و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان است

نسرین فرشادی، مدیر پژوهشسرای باقرالعلوم قرچک در گفت‌وگو با پانا گفت:«از اصول موفقیت در زمینه پژوهش بعد از یادگیری پایه و اصول پژوهش، پشتکار و پیگیری مداوم است تا تحقیق علمی پژوهشی شما به‌ نتیجه‌ای برسد که بتواند برای جامعه مفید و کاربردی باشد.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد:«دلیل وجود پژوهشسرا در هر منطقه این است که به‌ رسالت آموزش‌ و پرورش در زمینه شناسایی و شکوفایی استعدادها، ارتقای شایستگی‌های دانش‌آموزان، در راستای اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش و سند راهبری کشور در امور نخبگان کمک کند.»

فرشادی در ادامه افزود:« دانش‌آموزان بسیاری داشته‌ایم که در سال‌های گذشته، وارد پژوهشسرا شده و علاقه‌مند به این محیط شدند؛ در کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلفی شرکت فعالی از خود نشان دادند؛ دانش‌آموزانی که شاید از قبل هیچ‌ شناختی به محیط پژوهشسرا نداشتند، اما هنگامی که وارد پژوهشسرا شدند، بسیار علاقه‌مند و باانگیزه نسبت به ادامه تحصیل‌شان شدند؛ با پشتکار و حضور مدام تعدادی از دانش‌آموزان در پژوهشسرا توانستند دارای مقام‌های کشوری شوند. از آنجا، رشته دانشگاه خود را به دلیل علاقه به‌ حیطه کارشان در پژوهشسرا انتخاب کنند و وارد عرصه‌های علمی‌ پژوهشی خوبی شوند.»

وی گفت:« عده‌ای از دانش‌آموزانی که در مسابقات جهانی مدال طلا کسب کردند و از همان طریق جذب موسسه‌های معتبر علمی شدند تا در کنار ادامه تحصیل به کار و پژوهش بپردازند. برای موفقیت در زمینه پژوهش، ابتدا باید الفبای‌ پژوهش را آموخت. در پژوهشسرا کلاس‌های تخصصی مقاله‌نویسی و روش تحقیق برگزار می‌شود؛ پژوهشگران و علاقه‌مندان می‌توانند در این کلاس‌ها شرکت کنند تا با پایه پژوهش آشنا شوند.»

مدیر پژوهشسرای باقرالعلوم قرچک در ادامه خاطرنشان کرد: «اهداف ما در پژوهشسراها شناسایی و هدایت دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند است؛ این دانش‌آموزان را باید حمایت کرد حتی به‌خاطر رشد و پیشرفت کشور.»

فرشادی از ضرورت وجود پژوهشسرا بیان کرد:«پژوهشسرا، مرکزی علمی‌ پژوهشی در زمینه‌ رشد و شکوفایی خلاقیت‌های دانش‌آموزان است. پژوهشسرا فراهم‌ کردن بستر مناسبی برای این‌ امر است. در کنار این امر مهم به‌ دنبال گشترس فرهنگ مطالعه، تحقیق و پژوهش در بین دانش‌آموزان است.»

دانش‌آموز خبرنگار: کوثر سارابیگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار