ماجدی: انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال تا کنون در دستور کار هیات رئیسه نبوده است

تهران (پانا) - رئیس کمیته جوانان و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت‌در چند جلسه‌ای که داشتیم، انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان در دستور کار هیات رئیسه نبوده است.

کد مطلب: ۱۳۳۸۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
ماجدی: انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال تا کنون در دستور کار هیات رئیسه نبوده است

به گزارش ایرنا؛ میرشاد ماجدی امروز شنبه، اظهار داشت: حدود دو سال است برای تیم‌های جوانان و نوجوانان وقت گذاشتیم. امروز می‌خواهم از همکارانم در کمیته جوانان، از استعدادیاب‌های کل کشور، روسای هیات‌های تمام استان‌ها، اعضای هیات رئیسه و تمام همکاران در بخش‌های مختلف فدراسیون تشکر کنم. همه زحمت کشیدند و امروز به مرحله نهایی رسیده است.

وی افزود: تیم جوانان ما از بین ۹۵۰۰ شرکت‌کننده در کل کشور به این ۳۰ نفری که می‌بینید، رسید و ۲۳ نفر آن‌ها تغییر می‌کنند. خواهش می‌کنم به این دو تیم انرژی مضاعف بدهید. در تیم زیر ۲۰ سال‌مان، اگر اسامی را یادداشت کنیم، چهار سال آینده قطعا ۷۰-۶۰ درصد آنها در تیم ملی بزرگسالان بازی خواهند کرد. فدراسیون زحمت کشیده و هزینه شده، اردوها و مسابقات مختلف را برگزار کردیم، ولی نتیجه دست خداوند است. مطمئنا تیم نوجوانان و جوانان ما قدرت حضور در جام جهانی زیر ۱۷ سال و زیر ۲۰ سال را دارند. اردوهای بسیار خوبی را در تهران داشتیم و سعی کردیم دیدارهای دوستانه مناسلی داشته باشیم. در بلاروس با تیم ملی المپیک آن‌ها که از بچه‌های ما دو سه سال بزرگ‌تر بودند بازی کردیم. بازی‌های دوستانه‌ای را با تیم‌ ملی زیر ۲۰ سال عمان در این کشور داشتیم.

ماجدی با بیان اینکه سه دیگر تیم جوانان راهی اردن می‌شود، توضیح داد: ۲ بازی دوستانه هم آنجا دارند و پس از آن به یک کمپ بسیار خوب در کشور ترکیه خواهیم رفت. سه بازی دوستانه هم آنجا داریم. بعد از آن تیم برمی‌گردد و اردوی متصل به ازبکستان را داریم. اولین بازی ۱۰ اسفند است و باید در گروه استرالیا، ویتنام و قطر به میدان برویم.

وی گفت: امکانات خیلی خوبی را در اختیار تیم گذاشتیم اما نباید امکانات‌مان را با ژاپن، کره و کشورهای عربی مقایسه کنیم. شاید اولین سالی است که ارتباط بسیار خوبی بین تیم‌های زیر ۱۷ سال و زیر ۲۰ سال است. تیم نوجوانان ما در کافا شرکت کرد و سپس به ژاپن رفت. هنوز هم قرعه‌کشی نوجوانان انجام نشده، هر موقع این اتفاق رخ دهد همکارانم در کمیته جوانان کارها را پیش می‌برند. نوجوانان و جوانان ما هیچ فرقی با هم ندارند.

رئیس کمیته جوانان ادامه داد: سرمایه‌گذاری کردیم و هر پولی هزینه شود، سرمایه است. سال ۲۰۲۶ نتیجه این سرمایه‌گذاری دیده می‌شود. امروز با مهدی تاج صحبت کردم و تاکید کرد که این دو تیم قوی هستند، ما با او ارتباط تنگاتنگی داریم.

وی در مورد نبود برخی بازیکنان لیگ برتری در اردوی تیم جوانان، بیان کرد: امروز با جواد نکونام صحبت کردم، گفت حق با شما است و بازیکنانم را می‌فرستم. با تیم‌های دیگر هم صحبت کردم، ما هم باید این را قبول کنیم. بازیکنانی که باشگاه‌ها می‌گیرند و هزینه‌اش را می‌دهند باید برای خودشان هم بازی کنند. در زمانی به تیم بزرگسالان بازیکن می‌دهند که فیفادی باشد. نوجوانان و جوانان فیفادی ندارند و هر موقع می‌خواهیم باید اردو بگذاریم، باید تعامل داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد انتخابی سرمربی تیم ملی بزرگسالان، عنوان کرد: طبق اساسنامه، پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی بزرگسالان با رئیس فدراسیون و تصویب هیئت رئیسه است. تا الان دو سه جلسه داشته‌ایم و این مسئله در دستورکار نبوده است. هر موقع بیاید ما در موردش صحبت می‌کنیم. خود تاج باید پیشنهاد بدهد، اعضای هیئت رئیسه هم تصویب یا رد می‌کنند، ولی فعلا در دستورکار نیامده است. اصلا اسمی نیامده، این‌ها در حد گفته‌ها می‌ماند و من چیزی نشنیده‌ام.

وی در خصوص تیم امید نیز، گفت: همیشه دوستان می‌گویند از الان باید آماده شویم و این بار باید به المپیک برویم، ولی هیچ وقت این اتفاق نیفتاده است. واقعا تیم ملی المپیک ما واقعا مظلوم واقع می‌شود. دقیقا بازیکنانی هستند که شاه‌ماهی‌ها یا بهترین‌های تیم‌هایشان در لیگ هستند. در اختیار گذاشتن آنها برای تیم ملی المپیک خیلی سخت است. این تیم باید هرچه زودتر تشکیل شود، اما فقط در فیفادی امکان‌پذیر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار