ورزش، فرصتی ارزشمند برای تربیت‌ دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی است

بوشهر(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت دبیران درس تربیت بدنی مدارس از فرصت ورزش و نشاط برای تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۸۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ورزش، فرصتی ارزشمند برای تربیت‌ دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی است

علی موحدی در کارگاه آموزشی دبیران ورزش مدارس استان بوشهر در پردیس بنت‌الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: دبیران و آموزگاران درس تربیت‌بدنی، یکی از عناصر تاثیر گذار در شکل دهی شخصیت، تقویت بنیه اعتقادی و تربیت دانش آموز متعهد و خلاق هستند.

وی افزود: محبوبیت معلمان ورزش در بین دانش‌آموزان، زمینه تاثیرگذاری مناسب بر محصلان را فراهم کرده است. موحدی با اشاره به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اقامه جهاد تبیین ادامه داد: دبیران ورزش با نقش‌آفرینی موثر در جهاد تببین، دانش‌آموزان را با دستاوردهای انقلاب و توطئه‌های دشمنان آشنا سازند.

وی اظهار کرد: در حالی که در اغتشاشات اخیر، کمتر از یک درصد از مدارس،فرهنگیان و دانش‌آموزان دچار حواشی شده‌اند اما در ماه اخیر، بیش از سی هزار دانش‌آموز استان در آیین تشییع و وداع با پیکر سه شهید گمنام در مدارس شرکت کرده‌اند که این حضور موثر، نشان دهنده وفاداری جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان به انقلاب است.

وی عنوان کرد: تدریس معلم از روی تخت بیمارستان، اهدا پاداش بازنشستگی برای آزادی زندانی،تبدیل در یخچال به عنوان تابلو کلاسی نمونه‌هایی از زیبایی‌های آموزش و‌ پرورش است که باید توسط همه به ویژه فرهنگیان تبیین شود.

وی با بیان اینکه، خدا ترسی ملاک انقلابی‌گری است، افزود: باید در فضای مجازی در تولید و بازنشر محتواها دقت کافی داشته باشیم تا از مسیر حق خارج شویم.

مهدی عباسیان معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: توانمندسازی نیروی انسانی، زمینه افزایش کارایی و اثرگذاری سند تحول بنیادین را به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش فراهم می‌کند‌.

عباسیان افزود: اشتراک گذاری تجربیان پیشکسوتان و دسترسی به تازه‌ترین یافته‌های علمی و تخصصی حوزه ورزش از اهداف اصلی برگزاری این کارگاه است.

وی اظهار کرد: در سال جاری تاکنون ۱۶ کارگاه توانمندسازی و ۴ دوره آموزش مربی‌گری در استان بوشهر اجرا شده است.

عباسیان بیان کرد: این دوره شامل کارگاه آموزشی "معلم تربیت بدنی؛ استعدادیاب ورزشی" با تدریس حمید رجبی استاد تمام گروه فیزیولوژی ورزشی دانشگاه خوارزمی، مدرس بین المللی علم تمرین و استاد نمونه کشوری، کارگاه آموزشی "نقش معلمان تربیت بدنی در به حداقل رساندن اثرات آموزش مجازی ناشی کرونا بر نیمرخ فیزیولوژیک، اختلالات عضلانی اختلالات اسکلتی، آسیب و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان با تدریس نادر رهنما استاد تمام گروه آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی دانشگاه اصفهان، دانشمند برتر آسیا در طب ورزشی و جزء ۲درصد دانشمندان برتر دنیا در سال ۲۰۲۱ و کارگاه ارتقاء "آموزش درس تربیت‌بدنی و فعالیت‌های آموزشی در مدارس با حقوق ورزشی" با تدریس دکتر محمدکاظم کاظمی دکترای مدیریت ورزشی و کارشناس رسمی دادگستری در حوزه تربیت‌بدنی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار