امام جمعه رودهن:

با ترویج فرهنگ فاطمی، جامعه‌ای فاضله با انسان‌هایی شایسته ایجاد می‌شود

رودهن(پانا) - امام جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه‌، با اشاره به روز مادر اعلام کرد، انسان‌های صالح، شایسته و نقش‌آفرین در جامعه از دامن مادرانی شایسته رشد و پرورش می‌یابند و پا در جامعه می‌گذارند و با ترویج فرهنگ فاطمی قطعا باید جامعه‌ای فاضله را متصور شد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
با ترویج فرهنگ فاطمی، جامعه‌ای فاضله با انسان‌هایی شایسته ایجاد می‌شود

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی امام جمعه بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: اعتصام به خدا یعنی چنگ انداختن به حق تعالی، یعنی خدا را پناهگاه خود دانستن و به حضرتش تمسک جستن است، معنای اعتصام یعنی چنگ زدن و دست آویختن. ما هم برای نجات از انحراف و نجات از سقوط باید به ریسمان ارتباط با خدا چنگ بزنیم و به خدا پناهنده شویم.انسان مومن باید نوع زیستش پناهندگی به خدای تعالی باشد و متوجه باشد که خدا همیشه یار و یاور اوست و در هیچ شرایطی حمایت و مساعدتش را از بندگانش برنمی‌دارد.

وی در ادامه مطرح کرد: میلاد سراسر نور و رحمت دردانه‌ عالم هستی، دخت گرانمایه‌ اسلام، قله‌ی فضیلت و کمال، حضرت زهرای مرضیه(س) به نام روز مادر و زن نامگذاری شده است، روز مادر و روز زن فرصت مناسبی برای تقویت و ترویج فرهنگ فاطمی در جامعه است.دین ما برای جایگاه مادر و همسر ارزش ویژه‌ای قائل شده است، در مقابل مظلومیت تاریخی زن از تمدن یونان، رم، جاهلیت عرب و اروپای مسیحی تا تمدن امروز غرب که نقش زنان را تنها در نیروی ارزان کار و نیروی ارضای جنسی مردان برنامه ریزی می‌کند، اما فرهنگ دینی ما نسبت به جایگاه زن و همسر نگاه ویژه ای دارد.

حسینی در توضیحات بیشتر تصریح کرد: خانواده از ارکان مهم جامعه و یک امت است که مادران و همسران در خانواده نقش مهم و محوری دارند. صفا، صمیمیت و تربیت در خانواده در گرو مادران و همسران خانواده است و انسان‌های صالح، شایسته و نقش آفرین در جامعه از دامن مادرانی شایسته رشد و پرورش پیدا می‌کنند، در فرهنگ دینی و اسلام، معیار برتری و ارزش‌گذاری جنسیت افراد نیست، بلکه معیار ارزش گذاری میزان بهره برداری آنها از خصلت‌های نیک است.

امام‌جمعه رودهن همچنین اشاره‌ای به امام خمینی(ره) کرد و اذعان کرد: و اینگونه است که شخصیت‌های تاریخ سازی همچون امام (رضوان الله علیه) که تولد ایشان همزمان شده است با سالروز جده اش حضرت زهرا(س) از دامن مادری شایسته پرورش پیدا می‌کند،امام عزیزی که اسلام و ملت های مسلمان، عزتی را که پیدا کرده اند مرهون این انسان ارزنده و والا هستند.امام پرچم قرآن و دیانت را نه تنها در ایران بلکه در تمام ملل آزادی‌خواه دنیا به اهتزاز درآورد و بعد از ایشان این پرچم عزت و افتخار به دست فردی هوشمند، بصیر و حکیم سپرده شد و همواره همانند سد مستحکمی مانع اجرای نقشه شوم دشمنان این مرز و بوم است.

حسینی اظهار کرد: توقع مردم شریف در بخش رودهن که در ناآرامی‌های اخیر پشتیبانی خودشان از نظام و انقلاب را به خوبی نشان دادند این است، که بعد مدتی خبرهای خوشی از دستاوردها را از این تریبون بشنوند، علی رغم زحمات زیادی که مسئولین ما در دوران های مختلف کشیده اند اما در بخش رودهن مردم ما با مشکلات متعدد زیرساختی در عرصه های مختلف مواجه هستند.

حجت‌الاسلام ‌حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به تعدادی از مشکلات اشاره کرد و بیان کرد: یکی از مشکلات مردم عزیز ما عدم زیرساخت درمانی مناسب و مجهز است. بخش رودهن با جمعیت زیاد و فزاینده یک درمانگاه شبانه روزی دولتی با امکانات بسیار ناچیز و محدود دارد بطوری که مردم همواره از این کاستی به ویژه کمبود آمبولانس گله دارند به نحوی که در صورت وجود این‌چنین امکاناتی خانواده‌هایی عزیزان‌شان را از دست نمی‌دادند.

وی افزود: برای رفع این مشکل فرماندار، نماینده مجلس، شهردار رودهن، رئیس تامین اجتماعی بخش رودهن، چاره اندیشی کردند و ضمن پیگیری، زمینی برای ساخت درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی اختصاص داده‌ شد و بنا شد کار ساخت و ساز آغاز شود،اما علی رغم این پیگیری و تلاش‌ها و علی‌رغم اینکه زمینه ساخت آن در منطقه وجود دارد،مسئولین مربوطه استانی بعد از گذشت ۶ ماه درگیر تهیه نقشه ساخت هستند.

خطیب نماز جمعه در ادامه مطرح کرد: یکی دیگر از مشکلات که مطالبات جدی مردم و جوانان است کمبود جدی زیر ساخت‌های ورزشی است، در بخش رودهن علی رغم اینکه فضای ورزشی کم است، آنهایی هم که وجود داشته با مدیریت ضعیف و بی‌تدبیری یا از بین رفته است و یا در حال از بین رفتن است، مشکل دیگری که در منطقه ما وجود دارد در بخش ساخت و سازها در محدوده های خاص است که در این مسئله رویه هماهنگ و یکسانی بین مسئولین دستگاه های مرتبط وجود ندارد. برخی چشم بر ساخت و ساز ها می‌بندند تا مردم سرمایه را هزینه کنند و وقتی این ساخت و ساز تکمیل می‌شود آن را تخریب می‌کنند، اگر ساخت و ساز در جایی ممنوع است برای همه ممنوع باشد، نه اینکه صاحب قدرت و ثروت بتواند ساخت وساز کند، انشعابات را هم بگیرد اما آنکه مستضعف و کم برخوردار است برای تهیه سرپناه نتواند کاری انجام دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار