مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ تهران

مدارس گام به گام در راستای تحقق اهداف سند تحول پیش می روند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ در مراسم افتتاحیه آزمایشگاه دبستان ابن سینا عنوان کرد خوشبختانه امروز مشاهده می شود که مدارس گام به گام در راستای تحقق اهداف سند تحول پیش می روند.

کد مطلب: ۱۳۳۸۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مدارس گام به گام در راستای تحقق اهداف سند تحول پیش می روند

حبیب اله قربانی مهر با اشاره به تاکید سند تحول بنیادین بر ایجاد محیط های متنوع یادگیری گفت: همه اتفاقات آموزشی نباید در داخل کلاس رخ دهد، بلکه باید محیط های یادگیری متنوع ایجاد شود.

وی ادامه داد: کتابخانه، آزمایشگاه، پژوهش سرا، حیاط مدرسه و فضاهای بیرون مدرسه محیط های متنوعی است که می توانند در فرآیند یاددهی - یادگیری موثر و مفید واقع شوند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ تهران افزود: زمانی که دانش آموز در محیط آزمایشگاه، با آزمایش و پرسشگری، مشاهدات عینی از محتوای کتب درسی را تجربه می کند، به یک یادگیری عمیق دست می یابد.

وی ضمن تشکر از همت و خلاقیت مدیر و همکاران دبستان ابن سینا در بهره وری حداکثری از یک فضای بلا استفاده در مدرسه و تبدیل بهینه آن به یک آزمایشگاه علمی گفت: خوشبختانه امروز مشاهده می شود که مدارس گام به گام در راستای تحقق اهداف سند تحول پیش می روند.

قربانی مهر در ادامه با اشاره به نامگذاری این آزمایشگاه به نام شهید والامقام مصطفی علیدادی افزود: یاد شهدا اساساً برای آینده کشور، یک نیاز اساسی و حیاتی است، این مهم از مطالبات مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه کامل ترین و جامع ترین واژه، واژه شهادت است؛ گفت: ما معلمان در کلاس درس باید با معرفی شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، مدافعان امنیت، مدافعان آموزش، فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهیم تا دانش آموز مفهوم شهادت را به درستی بشناسد.

قربانی مهر با بیان اینکه شهدا الگوی ما و فرزندانمان هستند، گفت: اگر ما معلمان به خوبی کار نکنیم و مفاهیم گذشت، ایثار، غیرت، وطن دوستی و شهادت را به درستی تبیین نکنیم، دشمن پیشی می گیرد و دانش آموز ما را در عصر امروز، عصر انفجار اطلاعات آنگونه که مدنظرش است، تربیت می کند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۹ در پایان گفت: هر آنچه را که به عنوان ماموریت آموزش و پرورش در دوره های مختلف تحصیلی در سند تحول طراحی شده است، در مرام، مکتب و مسلک شهدا دیده می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار