مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

اقدامات و برنامه‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت باید با رویکرد تربیتی باشد

کرمان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد همه اقدامات و برنامه‌های حوزه ی تربیت بدنی و سلامت باید با رویکرد تربیتی باشد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات و برنامه‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت باید با رویکرد تربیتی باشد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، رضا رضایی در گردهمایی کارشناس مسئولان و کارشناسان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان عنوان کرد: سلامت، مقدمه و زیربنای عبادت و همچنین اساس یادگیری است و معتقدیم انسان سالم در تربیت و تعلیم نیز موفق است.

وی با بیان این که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همه ساحت ها در کنار هم هستند و ساحت عبادی و دینی در محوریت تمامی ساحت ها قرار دارد، گفت: این بدان معناست که تعلیم در خدمت تربیت است و باید برای تربیت انسان تراز سند تحول با توجه به اصول دینی و تربیتی بکوشیم.

رضایی خاطرنشان کرد: ارتباط مربی ورزش با دانش آموز، ارتباطی الگوگیرانه است و اگر مربیان ورزش بتوانند مراقبت های رفتاری داشته باشند تاثیرگذاری تربیتی بالایی دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به سرانه پایین فضای ورزشی استان نسبت به میانگین کشوری گفت: خوشبختانه با اجرای طرح شهید سلیمانی سرانه فضای ورزشی مدارس استان به نحو قابل توجهی در حال افزایش است.

رضایی توجه به ورزش و فعالیت های تربیت بدنی را در مدارس ضروری دانست و اظهار کرد: برگزاری پرشور مسابقات ورزشی دانش‌آموزان و فرهنگیان در استان قابل تقدیر است.

وی با اشاره به کسب رتبه نخست کشوری استان در خصوص بیشترین آمار دانش آموزان و فرهنگیان شرکت کننده در مسابقات ورزشی سال ۱۴۰۱ گفت: این موفقیت نتیجه تلاش شبانه روزی در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت استان است.

رضایی با بیان اینکه حفظ سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان نیز اولویت اصلی آموزش و پرورش استان است، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی در راستای ارتقای سلامت دانش آموزان و فرهنگیان لازمه ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی است.

بر پایه این گزارش، گردهمایی کارشناس مسئولان و کارشناسان تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان در مهمانسرای فرهنگیان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار