در گفت‌وگو با پانا:

علیرضا محمد: بیرانوند نبود شاید پرسپولیس حذف می‌شد

پرسپولیس با این فرصت‌سوزی‌ها به مشکل می‌خورد/ اینجا نباید بازیکن دنبال عمل زیبایی باشد/۲ سال پیش گفتم به عمری بازی بدهید

تهران (پانا) - بازیکن پیشین پرسپولیس معتقد است، نبود بیرانوند در درون دروازه، روی ۲ گل خورده تیم ون پارس اصفهان محسوس بود و شاید اگر برای ضربات پنالتی به بازی نمی‌آمد، حذف می شد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا محمد: بیرانوند نبود شاید پرسپولیس حذف می‌شد

امجد عبدی - علیرضا محمد در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به پیروزی دشوار پرسپولیس در مرحله یک شانزدهم جام حذفی مقابل ون پارس اظهار داشت:«تیم حریف قابل‌احترام و سخت‌کوش بود. در تمام دقایق بازی تلاش زیادی کردند تا پا پس نکشند و تحت تأثیر نام پرسپولیس قرار نگرفتند. آن‌ها به‌خوبی فضاها را بستند اما توانایی فردی بازیکنان ما باعث شد تا موقعیت‌های خوبی ایجاد کنیم. بااین‌حال دروازه بان آن‌ها روز خوبی داشت و موقعیت‌های متعددی را گرفت تا تیمش پرگل شکست نخورد.»

وی افزود: «همیشه بازی با تیم‌های دسته‌های پائین تر در ظاهر آسان است. همه انتظار داشتند پرسپولیس راحت برنده شود. اما فوتبال این‌طور نیست و انگیزه تیم‌های پائین تر خیلی بالاست و برای دیده شدن بهترین نمایش خود را ارائه می‌دهند. این‌طور بازی‌ها برای بازیکنان حکم برگ برنده دارد و دیده می‌شوند. آن‌ها می‌دانند اگر دیده شوند، زندگی‌شان زیرورو می‌شود و با قراردادهای بهتری جابجا می‌شوند. به همین دلیل تمام انرژی و توان خود را مقابل تیم‌های بزرگ می‌گذارند تا نتیجه بگیرند. به نظرم آن‌ها می‌خواستند ابتدا گل نخورند و بعد روی ضد حملات و با استفاده از سرعت بازیکنان خط جلو به گل برسند که در چند صحنه حملات زهرداری داشتند.»

بازیکن پیشین پرسپولیس تصریح کرد: «آن‌ها جلوی پرسپولیس خوب بازی کردند و نبود بیرانوند روی هردوگل محسوس بود. پنالتی آن‌ها واقعاً درست نبود چون ابتدا مهاجم آن‌ها نعمتی را هُل داد و بعدازآن توپ را با دست زد. شاید اگر پرسپولیس گل اول را می‌زد، ون پارس به این شکل بازی نمی‌کرد و سرنوشت عوض می‌شد. بااین‌حال معتقدم پرسپولیس در خط حمله مشکلات زیادی دارد. تیم خیلی پرفشار کار می‌کند اما از موقعیت‌های پرشماری که به دست می‌آورد، به‌سختی به گل می‌رسد. وقتی تیمی این‌قدر خوب بازی کند اما توپ‌هایش گل نشود، خیلی تحت‌فشار قرار می‌گیرد. پرسپولیس به یک مهاجم تمام کننده تک ضربه زن نیاز دارد.»

علیرضا محمد گفت: «آقای عبدی که می‌گوید من باید بیشتر بازی کنم، پس چرا از این فرصت‌ها استفاده نمی‌کند؟ فوتبال به حرف زدن نیست. کسی که در تیم بزرگ بازی می‌کند باید قدر تک‌تک دقایق را بداند. در این دوسه سال اخیر که پرسپولیس بدون مهاجم بود، اگر واقعاً گلزن بودند باید خودشان را نشان می‌دادند. پرسپولیس جایی نیست که بازیکن برود، دماغ عمل کند. اینجا جای عمل زیبایی نیست. من ۴ سال در پرسپولیس بودم و مشکل تنفسی داشتم اما جرات نکردم، عمل کنم.»

وی ادامه داد: ‌«محمد عمری را می‌بینید که چه فوتبالی بازی می‌کند. او را من به پایه‌های تیم بردم. آنجا که بود، ۲ سال پیش به مطهری گفتم او را بازی بدهد اما می‌گفت، جثه ندارد! مگر جثه فوتبال بازی می‌کند؟ بعد از ۲ سال تازه به حرف من رسیدند. با همه این اوصاف فکر می‌کنم پرسپولیس باید فکری به حال خط جلو بکند. دیاباته که دائم مصدوم است. اول فصل گفتم او به درد ما نمی‌خورد. حیف که لوکادیا رفت وگرنه این تیم با داشتن او، ۶ هفته به پایان لیگ، قهرمان می‌شد. برخلاف خیلی دوستان که می‌گویند او را گنده نکنید و مهاجم نیست، من معتقدم او مهاجم سطح بالایی بود که از تک فرصت‌ها گل می‌ساخت. بدون شک با این خط هافبکی که ما داریم، او بالای ۲۰ گل می‌زد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار