مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه شورای ورزش مدارس استان:

طرح شهید سلیمانی، انقلابی تحول‌آفرین در استان و کشور است

زنجان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه طرح‌های شهید سلیمانی و خرازی طرح‌هایی در حوزه تربیت بدنی بودند که در سطح استان تحول‌آفرین شدند، گفت تخصیص عادلانه امکانات در نواحی و مناطق از پیامدهای برجسته این طرح‌هاست.

کد مطلب: ۱۳۳۷۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح شهید سلیمانی، انقلابی تحول‌آفرین در استان و کشور است

علی اسماعیلی، مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه شورای مدارس استان ضمن خیرمقدم به مدعوین گفت: این جلسه برای بیان دیدگاه‌های راهبردی ورزش دانش آموزی ما مفید خواهد بود.

وی ادامه داد: ورزش از بدیهیات و نیازهای اولیه جامعه ما به شمار می رود. اگر بخواهیم جوامع را بررسی کنیم تاثیر ورزش در جوامع توسعه‌یافته غیرقابل انکار است.

اسماعیلی افزود: ورزش در سلامتی افراد بسیار موثر است و در ارتباط با تقویت خودباوری نیز فوق‌العاده مهم است.

این مقام مسؤل ادامه داد: یکی از آسیب های اجتماعی عدم باور به خود است که بخشی از آن با ورزش قابل کنترل است و همینطور تاثیر ورزش در بحث سلامت روان نیز موضوع مهمی به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش اضافه کرد: برخلاف عقیده گذشتگان، ورزش یکی از زمینه‌های علاقمندی دانش آموزان و عامل تقویت انگیزه آنان است، البته به شرطی که برای دانش آموزان به طور مناسبی برنامه ریزی شده باشد.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت همه جانبه ورزش افزود: تاثیر ورزش فقط در موارد تربیتی نیست، بلکه می تواند روحیه جمعی و تقویت پذیری و زمینه درست اندیشیدن را برای دانش آموز فراهم کند. برنامه ورزشی در کنار برنامه تربیتی تاثیر بیشتری در آموزش دانش آموزان خواهد داشت و ما علاوه بر نقش و جایگاه تربیتی ورزش به جایگاه تقویتی و بنیانی تربیت بدنی نیز توجه داریم.

وی اظهار کرد: با تلاش‌های همکاران تربیت بدنی، شاهد اجرای طرح های خوبی چون طرح شهید سلیمانی بودیم که انقلاب بسیار تحول آفرینی در سطح کشور و استان ایجاد کرد. یکی از نکات برجسته اجرای این طرح، تخصیص عادلانه امکانات در نواحی و مناطق مختلف است.

اسماعیلی ادامه داد: طرح شهید خرازی یکی دیگر از طرح های حوزه تربیت بدنی است. بودن دانش آموزان در کنار خانواده از دستاوردهای این طرح است. ما به دنبال خانواده‌ای سالم و تاثیرگذار برای کمک به تربیت تمام ساحتی دانش آموزان هستیم و این طرح همین هدف را دنبال می کند. فاصله پدر و مادر با فرزند و نیز فاصله بین فرزندان مشکلات زیادی ایجاد می کند که اجرای این طرح این مشکل را تا حدودی حل می‌کند.

وی بان کرد: با اجرای این طرح، همکاران فرهنگی و حتی خارج از آموزش و پرورش هم در حد بضاعت از امکانات آموزش و پرورش استفاده می‌کنند. بهره‌مندی عموم اقشار از بعضی سالن های ورزشی آنجا را به مراکز فرهنگی و تربیتی تبدیل کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح های حوزه تربیت بدنی، شاهد درخشش دانش آموزان و فرهنگیان ورزشکار در مسابقات استانی و ملی باشیم.

در ادامه جلسه، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان زنجان گزارشی از برنامه های حوزه تربیت بدنی ارائه داد.

حجت محمدی مغانی گفت: 10 زمین ساحلی در طرح شهید سلیمانی تبدیل به زمین چمن شده اند.

وی در ادامه در خصوص مراحل اجرای طرح شهید سلیمانی و نحوه اجرای طرح شهید خرازی( آزادسازی و مردمی سازی مجموعه های آموزشی و ورزشی) توضیح داد.

ارتقاء سطح سواد حرکتی، اجرای طرح های تحولی، توانمندسازی نیروی انسانی، بیان اولویت نیازهای تعمیر و تجهیز سالن های ورزشی استان و ارائه برنامه های آتی اداره تربیت‌بدنی و فعالیت های ورزشی و انتظارات از شورای ورزش آموزش و پرورش استان از دیگر برنامه های مطرح شده توسط محمدی مغانی در این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار