امام جمعه تربت‌جام تاکید کرد:

ضرورت توجه به جایگاه و مقام زن برای حرکت رو به جلو در کشور

تربت جام (پانا) - امام جمعه تربت‌جام تاکید کرد جایگاه و مقام زن همیشه برای جامعه و هر کشوری که بخواهد حرکت رو به جلو داشته باشد، جز اولویت های شماره یک است

کد مطلب: ۱۳۳۷۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام حسین اسلامی، امام جمعه شهرستان تربت جام ضمن عرض تبریک و گرامیداشت هفته زن و روز مادر گفت: جایگاه و مقام زن همیشه برای جامعه و هر کشوری که بخواهد حرکت رو به جلو داشته باشد، جز اولویت های شماره یک است. قطعاً یکی از آن عناصر اصلی پیشرفت در نهاد خانواده و جامعه، بانوان هستند. گر چه زنان 50 درصد افراد جامعه را تشکیل می دهند، اما از نظر تاثیرگذاری، بیشترین تاثیر را دارند، چون یک مادر می تواند منشا اثرگذارترین عضو یک خانواده در تربیت فرزندان خود باشد. حتی میزان تاثیرگذاری بسیاری روی همسر خودش دارد که جایگاه بسیار ویژه ای است.

وی افزود: در این شرایط خاصی که این روزها کشور ما را درگیر کرده است، یکی از نقاط حساسی که مورد هدف بمباران و تبلیغات سوء دشمنان قرار گرفت، جایگاه و مقام و حقوق زن در جامعه بود. در صحبت هایی که اخیراً مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته کشور داشتند، بسیاری از مسائل را تشریح کردند.

امام جمعه تربت جام تصریح کرد: ما باید روی همین محورهایی که مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود در خصوص زنان ارائه کردند تمرکز کنیم. بسیاری از مشکلات و معضلات و هجمه‌هایی که رسانه ها درباره زن و حقوق زنان عنوان می‌کنند را با همین بیانات می‌توان خنثی کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط حساسی که امروز کشور ما با آن روبه روست و مقام و جایگاه زن مورد هجمه قرار گرفته است، در قرارگاه فرهنگی تربت جام تصمیم گرفتیم که نمایشگاه مهر مادرانه به مناسبت گرامیداشت هفته زن و روز مادر برپا کنیم. برنامه ای که افتتاحیه آن روز سه‌شنبه 20 دی ماه و اختتامیه آن روز جمعه 23 دی ماه خواهد بود و در فضای مصلی الغدیر این شهرستان برگزار می‌شود. تمام تشکل‌های بانوان تربت جامی که در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی، فعال هستند غرفه هایی در اختیارشان قرار خواهد گرفت که هنرهای دستی خود را برای فروش و یا در معرض دید عموم به نمایش بگذارند.

حجت الاسلام حسین اسلامی افزود: در روز اختتامیه از افراد برتر تقدیر خواهد شد و همچنین یکی از برنامه های این نمایشگاه فعالیت های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان با برنامه هایی همچون مولودی‌خوانی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا، نشست های جهاد تبیین، خدمات مشاوره برای حوزه های خانواده خواهد بود.

خبرنگار: مبینا قوی بازو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار