اعلام جزئیات طرح تأمین نیروی انسانی آموزش و پرورش در گفت‌وگوی پانا با رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

40 هزار معلم از طریق برگزاری آزمون جذب آموزش‌وپرورش خواهند شد

۲۰۰ هزار نفر از یک میلیون معلم در آموزش و پرورش، غیررسمی هستند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت آزمونی برای آخرین بار برگزار خواهد شد که 40هزار معلم که شامل پیش دبستانی، نهضتی، غیرانتفاعی و حق‌التدریس و خرید خدمات و برون سپاری هستند، جذب شوند.

کد مطلب: ۱۳۳۷۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد
40 هزار معلم از طریق برگزاری آزمون جذب آموزش‌وپرورش خواهند شد

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌و‌گو با پانا درباره طرح تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش که در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، اظهار کرد: «ما در مورد نیروی انسانی آموزش و پرورش مشکل داریم. ۲۰۰ هزار نفر از یک میلیون معلم در آموزش و پرورش، غیررسمی هستند.»

وی افزود:‌ «36 هزار نفر از این افراد طبق قانون مصوب مجلس دهم، تحت عنوان نهضتی، حق‌التدریس و پیش دبستانی جذب شدند. امروز در طرح جدید نیز غیرانتفاعی‌ها به دنبال این هستند که آزمونی برای آخرین بار برگزار شود و بخشی از این معلمان 91 به بعد که شامل پیش‌دبستانی، نهضتی، غیرانتفاعی و حق‌التدریس و خرید خدمات و برون‌سپاری که مجموعا 180 هزار نفر هستند، حدود 40 هزار نفر از آن‌ها جذب شوند.»

وی اضافه کرد: «پس از برگزاری این آزمون ادامه کار برای سایر افراد با ماده 28 خواهد بود.»

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در خصوص جذب کارکنان اداری وزارت آموزش و پرورش در مدارس نیز گفت: «طبق قانون نیز عده‌ای از کارکنان دولت می‌توانند تغییر وضعیت دهند و معلم شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار