توصیه‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برای روزهای برفی

تبریز (پانا) - سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برای روزهای برفی که بارش برف زمستانی و سردی هوا که منجر به یخ زدگی سطح خیابان و معابر به ویژه در شب می‌شود،توصیه هایی برای امنیت بیشتر شهروندان ارائه داد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برای روزهای برفی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با اشاره به بارش برف زمستانی و سردی هوا که منجر به یخ زدگی سطح خیابان و معابر به ویژه در شب می‌شود، گفت: رانندگان در این ایام با سرعت مطمئن حرکت کرده و به ویژه از حرکت در مسیرهای سراشیبی که احتمال لیز خوردن چرخ ها و برخورد با شهروندان و ... وجود دارد، خودداری کنند.

آتش پاد علیرضا زبردست ضمن اشاره به این هشدار ایمنی توصیه کرد، هنگام عبور از زیرلبه های بیرونی بام‌ها مراقب سقوط قندیل‌ها باشند و قبل از پارک کردن خودروی خود در زیر درختان و یا در مجاورت دیوارها از ایمنی محل اطمینان پیدا کنند.

وی ادامه داد: قندیل‌های بسیار و سنگینی بر روی لبه های دیوار بام ها به هنگام آب شدن برف بام و ناودانی ساختمان ها تشکیل می شود که امکان سقوط آنها بسیار است.

زبردست از شهروندان درخواست کرد به هنگام عبور از زیر بام ها به خصوص شیروانی ها و ناودان ها مراقب سقوط قندیل های یخ باشند.

وی تاکید کرد: از ریختن برف پشت بام‌های خود در معابر عمومی خودداری و قندیل‌های به وجود آمده را قبل از سقوط و ایجاد حادثه از لبه بام‌ها جدا کنید.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز از رانندگان درخواست کرد، به منظور همراهی و همکاری با «طرح محلول پاشی و حذف نمک جامد» توسط شهرداری تبریز، از تردد غیر ضروری خودروها در سطح سطح شهر خودداری کرده و جهت پیشگیری از وقوع حادثه و خسارت احتمالی، از توقف خودرو در زیر درختان حاشیه معابر و خیابانها پرهیز کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار