در گفت‌وگو با پانا:

بابک پورغلامی : وقفه‌ جام جهانی به نفع ملوان شد

ملوان با تماشاگرانش زنده است/ برد مقابل نفت مسجد ۱۲ امتیاز ارزش داشت!

تهران (پانا) - مربی ملوان انزلی معتقد است، وقفه جام جهانی به نفع تیمشان بوده و توانستند نهایت استفاده را از این فرصت پیش آمده داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۳۷۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بابک پورغلامی : وقفه‌ جام جهانی به نفع ملوان شد

امجد عبدی - بابک پورغلامی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به برتری یک بر صفر ملوان مقابل نفت مسجدسلیمان در تقابل قعرنشینان لیگ برتر اظهار داشت: «بازی سنگینی بود. شرایط جدولی دو تیم طوری بود که مساوی به کار هیچ تیمی نمی‌آمد. خدا را شکر این بازی دشوار را بردیم. نفت مسجدسلیمان هم چیزی برای از دست دادن نداشت. آن‌ها با تیم ما فقط ۳ امتیاز اختلاف داشتند و آمده بودند تا این اختلاف را جبران کنند. ما در طول هفته تمام تلاش خود را کردیم تا هر طور شده این بازی بزرگ را ببریم. می‌دانستیم چقدر کار سخت است. بازیکنان هم حساسیت بازی را درک کرده بودند.»

وی افزود: «قبل از بازی باران شدیدی بود. بنیادی فر به‌عنوان داور به زمین‌بازی رفت و شرایط را بررسی کرد. ناظر بازی هم موارد را چک کرد. حتی توپ را هم قِل دادند تا مشکلی برای بازی نداشته باشد. زمین هم واقعاً مناسب بود و کاور کشیده بودند. اگر دوره ما بود، چکار می‌کردند؟ طبق گفته مدیر رسانه‌ای باشگاه، هیچ نامه‌ای مبنی بر تعویق بازی هم به ما نزده بودند. حالا نمی‌دانم بهانه آورده بودند یا نه اما اگر مشکلی بود، قطعاً ناظر و داور بازی اجازه برگزاری نمی‌دادند. هوا برای بازی بعد از شروع، خوب بود اما زمین کمی لغزنده بود که در آن شرایط بود.»

دستیار مازیار زارع تصریح کرد: «ما به حواشی کاری نداریم. بازی برای هر دو تیم خیلی اهمیت داشت. به نظرم ارزش این پیروزی، ۱۲ امتیاز بود نه ۳ امتیاز. نزدیکی امتیاز دو تیم باعث شد، بازی خیلی حساس باشد. تیم حریف خیلی بسته بازی می‌کرد و ما نیمه اول واقعاً باید کار را تمام می‌کردیم. موقعیت‌های زیادی داشتیم که فقط یکی زدیم. داور هم انصافاً در نیمه دوم یک پنالتی مسلم را برای ما نگرفت. مقابل مس کرمان هم دقیقه ۸۰ یک پنالتی را به گواه کارشناسان برای ملوان نگرفتند. به‌هرحال مس هم رقیب ما بود و اگر می‌بردیم، الان شرایط خیلی متفاوت بود. این بی‌عدالتی‌ها به ما فشار می‌آورد.»

بابک پورغلامی گفت: «ملوان درست است شروع خوبی در لیگ نداشت اما رفته‌رفته بهتر شدیم. تیم تازه به لیگ برتر آمده بود و هنوز بچه‌ها نتوانسته بودند به شرایط عادت کنند. هرچه از بازی‌ها گذشت، توانستیم برگزار خود مسلط شویم. تعطیلی لیگ هم به خاطر جام جهانی به نفع ما بود و خیلی کمک کرد. کادر فنی در این مدت توانست مشکلات را رفع کند و بازی‌های دوستانه خوبی داشتیم. بچه‌ها هماهنگ‌تر شدند. بااینکه این وقفه برای بعضی تیم‌ها بد بود و شرایطشان به هم‌ریخت اما خدا را شکر توانستیم بعد از جام جهانی، ۳ مساوی مقابل تیم‌های مدعی مثل سپاهان بگیریم. ۴ بازی هم توانستیم کلین شیت کنیم و دروازه ما باز نشود. ما برای نیم‌فصل دوم اگر مازیار زارع به جمع‌بندی برسد و نیاز ببیند، تیم را تقویت می‌کنیم. بالاخره شاید جابجایی داشته باشیم.»

وی خاطرنشان کرد: «لیگ باکیفیتی تا الان شاهد نبودیم. نیم‌فصل اول واقعاً آن‌طور که انتظار می‌رفت، خوب نبود. دلایل زیادی هم دارد. زمین‌های خوب و استاندارد خیلی کم داریم. نبودن تماشاگران هم به تیم‌ها لطمه می‌زند. به‌خصوص ملوان که با تماشاگرانش زنده است. تماشاگران خیلی در انگیزه و شور و هیجان لیگ تأثیر دارند. بازی‌های رسمی مثل تمرین شده است. تماشاگران برای ما نعمتی هستند و امیدوارم شرایط بازگشتشان مهیا شود.»

مربی ملوان انزلی افزود: «در لیگ ما تیم‌ها به هم نزدیک هستند. با یکی دو برد تیم‌ها چند رتبه جابه‌جا می‌شوند. بازی‌ها غیرقابل‌پیش‌بینی شده است. فقط دوسه تا تیمی که با بودجه‌های سنگین تیم بستند، خودشان را از بقیه جدا کرده‌اند. هنوز البته مدعیان لیگ مشخص نیست و یک نیم‌فصل فرصت دارند. ما سعی می‌کنیم تا انشالله تیم را در یک رتبه تک‌رقمی خوب برسانیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار