مدیر آموزش و پرورش منطقه۹ در مراسم وداع با شهدای گمنام اظهار کرد:

شهدا حقایق زنده قرآن هستند

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 9 از شهدا به عنوان حقایق زنده قرآن یاد کرد که اسرار عالم در آن نهفته است.

کد مطلب: ۱۳۳۶۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد
شهدا حقایق زنده قرآن هستند

مجید حسینی فر همزمان با وفات حضرت ام‌البنین و روز گرامیداشت تکریم مادران و همسران شهدا با حضور در مراسم وداع با شهید گمنام 24 ساله که از عملیات بدر و در شرق دجله تفحص شده است، یاد شهدای واجب الاحرام که به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، کمتر از شهادت نیست را مصداق یاد خدا دانست و افزود: شهدا اسوه‌های حسنه و مثل حقایق زنده‌ قرآن هستند و بالطبع دل هر شهید، قرآن بالغی است که اسرار عالم در آن نهفته است.

وی گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا در هر رتبه ای که باشند، از مصادیق فرهنگ سازی در کشور است و یاد و سیره تمامی شهدا می تواند زمینه‌ساز فرهنگی ناب در جامعه باشد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه9 با بیان اینکه شهدا مثل ستارگان درخشان در شب تار می‌درخشند و پرده ظلمت و گمراهی را می‌درند و حق را از باطل، سره را از ناسره و اصل از فرع را برای ما نمایان می‌سازند، افزود: افزون بر این ترویج فرهنگ ایثار و شهادت سبب مصون ماندن جامعه از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی است.

حسینی فر با اشاره به اینکه مقام رفیع شهادت، مقامی است که خدا به هر کس عنایت نخواهد کرد، امام و شهدا را منتخبین خاص خود خدا نام برد و با بهره جستن از کلام گوهربار امام علی(ع) که فرمودند: هر کس خود را برای خدا پاک کند، خدا او را برای خود انتخاب خواهد کرد از شهداء به عنوان ستاره هایی یاد کرد که تمام اعمال خود را با اخلاص ناب و فقط برای خدا انجام دادند و خداوند به وعده خود عمل کرد و آنان را برای خودش برگزید.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 9 گفت: بیش از چهل سال است که از بهار انقلاب می گذرد و هنوز هم روحیه جهادی و شهادت طلبی در کشور ما طنین انداز است و شهدای مدافع حرم گواه این موضوع هستند، بنابراین ما باید از روحیه ایثارگری آنان سرمشق بگیریم.

وی با اشاره به جایگاه والای خانواده معظم شهدا، مادران و همسران گرانقدر شهدا را اسوه های صبر و ایمان و گنجینه هایی گرانبها دانست و گفت: عزت و امنیت میهن عزیزمان و هر آنچه در نظام اسلامی داریم از برکت خون شهداست.

حسینی فر در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی با اشاره به برخی صفات شخصیتی وی، ایمان به خدا و معاد، اخلاص، ساده زیستی، مردمی بودن، ارتباط با جوانان، جذب حداکثری، تواضع، مسئولیت‌پذیری، احقاق حقوق مردم و در خدمت مردم بودن، شهادت طلبی، ولایتمداری، نبوغ نظامی و دیپلماسی، هوش، عقلانیت، شجاعت و در یک کلام معقولیت، مقبولیت و محبوبیت را از مهم‌ترین خصویات اخلاقی عنوان کرد و با بیان اینکه به گواه تمام صاحب‌نظران اخلاص، مهمترین ویژگی اخلاقی شهید سلیمانی است، با استناد به آیه " إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا " کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته کرده‏ اند به زودى خداى رحمان براى آنان محبتى در دلها قرار مى‏ دهد، افزود: بنابر نص صریح قرآن، رمز ماندگاری حاج قاسم به دلیل ایمان خالصانه و عمل صالح او بود.

وی با اشاره به شخصیت بین المللی شهید سلیمانی، از وی به عنوان مالک اشتر مقام معظم رهبری، دیپلماتی با نبوغ سیاسی و نظامی و محور تشکیل ارتش اسلامی نام برد که توانست رزمندگان کشورهای مسلمان همچون عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، لبنان، یمن و دیگر کشورهای مسلمان منطقه را حول خود جمع کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار