حسین چرخابی در گفت‌وگو با پانا:

مورایس برخی مواقع مثل تماشاگر کنار زمین فقط بازی سپاهان را می‌بیند!

نمی دانم مورایس چرا فقط به یک بازیکن خارجی بازی می‌دهد/ سپاهان فقط با یک روش بازی می کند

تهران (پانا) - پیشکسوت سپاهان معتقد است مورایس باید دست از تماشاگر بودن بردارد و در مواقع حساس تصمیمات درستی برای بهبود عملکرد تیم بگیرد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۶۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مورایس برخی مواقع مثل تماشاگر کنار زمین فقط بازی سپاهان را می‌بیند!

امجد عبدی - حسین چرخابی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به شکست غیرمنتظره سپاهان مقابل پیکان، اظهار داشت: «نمی دانم چرا سپاهان مقابل همه همه تیم‌ها به یک شکل بازی می‌کند. یعنی برای کادر فنی فرقی ندارد با پرسپولیس بازی دارند یا با تیم قعرجدولی. با این سبک مشخص است که تیم‌ها به راحتی شیوه مربی را خنثی می‌کنند. یعنی تیم با سیستم ۳_۳_۴ بازی می‌کند و فقط از جناحین و با استفاده از قدرت ارسال رامین رضائیان و کمی هم از امید نورافکن، توپ‌ها را روی دروازه حریفان می‌ریزد.»

وی افزود: «در بازی با پیکان هم دقیقا همین شیوه کار کردند. اما پیکان با سیستم ۲_۳_۵ آنها را خنثی کرد و دل به ضد حملات بست. در نیمه اول تا دقیقا ۵۸ سپاهان عالی بازی کرد اما بعد از آن تا دقیقه ۷۸ که پیکان گل زد، بد بود. جالب اینکه مورایس در این دقایق اصلا دست به تعویض نزد و مثل تماشاگر فقط بازی را نگاه می‌کرد. با این سبک مشخص است که مهاجم نوک خسته می‌شود و نمی‌تواند کارایی داشته باشد. این طور می‌شود که روی مغانلو هم فشار می‌آورند که گل نمی‌زند.»

پیشکسوت سپاهان تصریح کرد:«سپاهان همیشه به یک شیوه گل خورده و خواهد خورد. مگر اینکه این مشکل را برطرف کنند. فاصله بین خطوط سپاهان بسیار زیاد است. وقتی دروازه‌بان پیکان توپ را بلند فرستاد، دفاع سپاهان سر زد اما هافبک‌های حریف از توپ سوم استفاده کردند و بازیکن تعویضی پیکان روی دروازه فرستاد و در نقطه‌ای کور، دیگر بازیکن تعویضی به راحتی گل زد. وقتی فاصله‌ خطوط زیاد باشد، این طور فاجعه پیش می‌آید. تیم حریف به راحتی از این خلأ استفاده می‌کنند. بعد از گل حریف، تازه مورایس به فکر تعویض افتاد که دیگر کار از کار گذشته بود.»

حسین چرخابی گفت: «پیکان اگر بازیکنان جوانی نداشت، می‌توانست بعد از گل اول، گل دوم و سوم را هم بزند. حتی یک فرصت دو به تک را از دست دادند. با این حال نمی‌دانم چرا باشگاه بازیکن خارجی می‌گیرد. الان سپاهان ۴ بازیکن خارجی دارد اما یک نفر فقط بازی می‌کند. من فلسفه خرید بازیکن خارجی باشگاه را نفهمیدم. وقتی تیمی بازیکن خارجی می‌خرد، حتما باید او یک سروگردن بالاتر از بازیکنان داخلی باشد. اگر بازیکنان خوبی هستند، چرا بازی نمی‌کنند و اگر به درد نمی‌خورند، چرا پول بیت‌المال هدر می‌رود. یک بازیکن داخلی هم می‌تواند روی نیمکت بنشیند.»

وی تاکید کرد: «اگر سپاهان می‌خواهد پیشرفت کند، باید هم شیوه بازی‌اش را تغییر دهد و هم اینکه مورایس از دستیارانش بیشتر استفاده کند. انگار زیاد به دستیارش اعتقاد ندارد. وقتی این همه هزینه می‌کنند باید از کمکش استفاده کند. اگر بازیکنی بد بازی می‌کند باید بیرون بیاید. این را باید مربی تشخیص دهد. اما بعضی اوقات مورایس مثل تماشاگر می‌ایستد و فقط نگاه می‌کند. شاید بازی‌ها چون تماشاگر ندارد، نقش آنها را گرفته است!»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار