کارشناس روانشناسی عمومی مشاور تحصیلی پاکدشت:

امتحانات دی‌ماه بهترین فرصت برای جبران عقب‌ماندگی‌های درسی است

پاکدشت (پانا) - کارشناس روانشناسی عمومی و مشاور تحصیلی پاکدشت، امتحانات پایان ترم دی‌ماه را بهترین زمان برای جبران عقب‌ماندگی‌های درسی و پوشش نکات ضعف دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۵۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
امتحانات دی‌ماه بهترین فرصت برای جبران عقب‌ماندگی‌های درسی است

رحمان فروتنی، کارشناس روانشناسی عمومی و مشاور تحصیلی پاکدشت و عضو تخصصی تحصیلی مرکز مشاوره مدرسه در رابطه با امتحانات پایان ترم نیمسال اول گفت: «امتحانات پایان ترم دی‌ماه، بازه زمانی مناسب برای جبران عقب‌ماندگی‌های درسی و پوشش نکات ضعف و معوقه برای دانش‌آموزان و آمادگی کامل برای کسب موفقیت در امتحانات نیمسال اول محسوب می‌شود.»

وی ادامه داد: «دانش‌آموزان بایستی با توکل به‌ خدا و انجام نمونه سوالات امتحانات داخلی و نهایی و دفتر خلاصه نویسی و نت‌برداری خودشان، بتوانند خروجی مثبت و نتیجه مطلوبی را در امتحانات کسب کنند و با آرامش کامل و با پس‌انداز علمی و اندوخته درسی، نیم‌سال دوم را شروع کنند؛ همچنین نیم‌سال اول پیش‌نیاز کسب موفقیت برای نیم‌سال دوم است. پس ضروری است دانش آموزان با یک برنامه‌ریزی هدفمند و مطالعه و یادگیری هوشمندانه به استقبال امتحانات دی ماه بروند.»

فروتنی تأکید کرد :«دانش‌آموزانی در امتحانات موفق‌ترند که در مطالعه و یادگیری دروس روزانه مدرسه، به روز بوده‌اند و همزمان با تدریس و پرسش و پاسخ دبیران، فرایند یادگیری و مطالعه و تمرین و... همه دروس را به نحو احسن انجام داده‌اند، چرا که شب امتحان، زمان مرور و تکرار و جمع‌بندی یادگیری‌های قبلی است و نه یادگیری مطالب جدید.»

مشاور تحصیلی پاکدشتی در رابطه با تقلب‌های امتحانی عنوان کرد: «موضوع ارتکاب تقلب در همه حوزه‌های امتحانی لازم است جدی گرفته شود و در صورت رویت هر گونه تخلف، صورت جلسه آموزشگاهی نوشته شده و طبق آئین‌نامه مصوب برخورد قانونی شود؛ چرا که باید تفاوت دانش‌آموزان کوشا، ساعی و درس‌خوان در مقابل افراد متقلب مشخص شود.»

فروتنی در ادامه گفت: «اگر اجازه تقلب به علم‌آموزان بدهیم، مریض به دست پزشکی که بتواند تقلب کند خواهد مرد، خانه‌ها به دست مهندسی که موفق به تقلب شده ویران خواهد شد. منابع مالی را به دست حسابداری که موفق به تقلب شده از دست خواهیم داد. انسانیت به دست عالم دینی که موفق به تقلب شده می‌میرد. عدالت به دست قاضی که موفق به تقلب شده ضایع می‌شود و در نهایت جهل در فکر فرزندانمان که موفق به تقلب شده فرو می‌رود.»

دانش‌آموز خبرنگار: ریحانه رستگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار