رئیس سازمان سنجش در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

جزییات همکاری وزارت آموزش‌وپرورش در فرایند برگزاری کنکور 1402

آزمون‌های سراسری به‌سمت آزمون‌های هوشمند الکترونیک حرکت کرده است

تهران (پانا) - نوبت اول آزمون سراسری با تغییرات گسترده در روزهای 29 و 30 دی ماه برگزار می‌شود و به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور 3 وزارتخانه علوم، بهداشت و آموزش‌وپرورش در برگزاری این آزمون همکاری می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۵۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
جزییات همکاری وزارت آموزش‌وپرورش در فرایند برگزاری کنکور 1402

فرشته مرادی - عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه برگزاری آزمون سراسری یک اقدام ملی بوده و برگزاری مطلوب آن با همراهی بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌ها فراهم می‌شود، به پانا گفت: مبنای برگزاری آزمون مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای سنجش و پذیرش دانشجو است و بر اساس مصوبه هیات دولت، سه وزارتخانه علوم، بهداشت و آموزش و پرورش ملزم به همکاری با سازمان سنجش درباره حوزه‌های امتحانی کنکور هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: «در طول سال‌های گذشته، مدارس نیمی از حوزه‌های برگزاری آزمون سراسری بودند و در شهرهای بزرگ، در کنار مراکز دانشگاهی و مراکز آموزش عالی، مدارس همراه سازمان سنجش پای کار هستند و در شهرهای کوچک‌تر نیز بیشترین همکاری از سوی آموزش و پرورش است.»

وی درباره برگزاری آزمون‌های هوشمند و بدون کاغذ نیز گفت: «روسای دانشگاه‌ها با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و فراهم‌سازی زیرساخت‌های مناسب می‌توانند زمینه برگزاری آزمون‌های هوشمند را برای سال‌های آینده فراهم کنند که این اقدام بسیاری از مشکلات برگزاری آزمون‌ها را کاهش خواهد داد و در دستور کار قرار دارد. بنابراین آزمون‌های سراسری در آینده باید به سمت آزمون‌های هوشمند الکترونیک پیش برود.»

ثبت‌نام مرحله اول کنکور سراسری سال 1402 طی روزهای 8 تا 22 آبان ماه انجام شد. در نهایت ۹۷۹ هزار داوطلب در سه گروه آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و دو گروه شناور هنر و زبان‌های خارجی، در مرحله اول کنکور سال ۱۴۰۲ ثبت‌نام کردند. آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بر مبنای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با چهار تغییر مهم (دو بار برگزاری در سال، حذف زیرگروه‌ها، تاثیر قطعی ۴۰ درصدی سوابق تحصیلی و حذف دروس عمومی از کنکور) در دو نوبت برگزار می‌شود و آزمون مرحله اول صبح و بعدازظهر ۲۹ و ۳۰ دی ماه سال ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار