مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران:

۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و برگ زریّنی در افتخارات ایرانیان است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ۹ دی را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و برگ زریّن در افتخارات مرد و زن ایرانی دانست که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند تا دشمنان خدا و دینش را مأیوس و ناامید کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۴۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
۹ دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و برگ زریّنی در افتخارات ایرانیان است

روز نهم دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند دشمنان انقلاب خود را به خوبی می شناسند و هرگز فریب حیله ها و نیرنگ های آنان را نمی خورند.

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ۹ دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی است، در گفت وگو با پانا گفت: «۹ دی یکی از نقاط عطف در تاریخ انقلاب اسلامی است؛ روزی که دشمن فکر می کرد می‌تواند با توطئه بین مردم و ولایت فاصله ایجاد کند، اما مردم در روز نهم دی با حضورشان در خیابان ها ثابت کردند که فاصله ای بین مردم و ولایت وجود ندارد؛ بلکه این پیوند بسیار ناگسستنی است.»

وی در این خصوص ادامه داد: «دو اصل و دو رکنی که برای نظام جمهوری اسلامی مصوب است؛ ولایت و مردم هستند که در ۹ دی این اتحاد را بیش از پیش بین ولایت و مردم نظاره گر هستیم و این اتحاد به یک نقطه عطف در تاریخ جمهوری اسلامی تبدیل شده است که بعد از آن ما هرساله به یاد آن روز بزرگ مراسم های مختلفی در سراسر کشور برگزار می کنیم و مردم در این حماسه بزرگ حضور پیدا می‌کنند تا حضورشان تجدید عهدی با ولایت باشد و این پیام را به همه دشمنان داخلی و خارجی منتقل کنند که مردم در کنار ولایت و ولایت تا ابد در کنار مردم است و مردم همیشه برای حفظ آرمان های خود در صحنه هستند و تا پای جان برای آن فداکاری می کنند.»

کریمیان در خصوص نقش جوانان و نوجوانان در این حماسه بزرگ خاطر نشان کرد: «بدیهی است که در بحث تمدن نوین اسلامی نقش نسل نوجوان و جوان به عنوان آینده سازان این مملکت و به عنوان کسانی که در آینده میدان داری و پرچم داری این مملکت را بر عهده دارند، بسیار مهم است. نوجوانان و جوانان ما باید به پیروی از پدران و مادران خود که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی در صحنه بودند، همیشه و همه وقت در صحنه باشند و نقش خود را به خوبی ایفا کنند. ما باید هم اکنون بتوانیم آنها را برای پرچم داری و میدان داری در عرصه مدیریت و تمدن اسلامی آماده کنیم.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان در خصوص مفهوم حماسه ۹ دی اذعان کرد: «در حکومت جمهوری اسلامی وقتی ما می گوییم جمهوری اسلامی؛ دو رکن اساسی در این نشان وجود دارد، که یکی جمهوریت و دیگری اسلامیت است. جمهوریت یعنی حضور مردم و اسلامیت یعنی تمام قوانین و مقررات انقلاب اسلامی ما مبتنی بر مبانی دین مبین اسلام باشد و حضور مردم در چنین عرصه های این دو رکن را تقویت میکند. وقتی ما حضور مردم را داریم یعنی مردم پای این نظام هستند و تاکید بر این نظام دارند. نظام جمهوری اسلامی ما به هیچ قدرت خارجی تکیه ندارد و هیچ گاه به بیگانه تکیه نکرده و از روز اول با توکل به خداوند و عنایت به اهل بیت فقط به مردم تکیه داشته است و این مردم همیشه در صحنه حاضر هستند تا حافظ و نگهدار این نظام باشند.»

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار